«نود اقتصادی»: چند روز قبل خبر عجیبی منتشر شد که نشان دهنده حمایت مجلس و دولت از محصولات خارجی بود. کمیسیون تلفیق مجلس در ادامه بررسی لایحه بودجه 97 توسط نمایندگان مجلس با تصویب بند 7  الحاقی تبصره ۶ لایحه بودجه قیمت هر نخ سیگار ایرانی را 50 درصد و سیگار خارجی را 10 درصد افزایش دادند. مصوبه‌ای که با توجه به میزان فزاینده قاچاق سیگار کاملا به ضرر تولید داخل است و فضا را برای جولان بیشتر سیگارهای خارجی در بازار فراهم می‌کند.

به نظر می‌رسد با تصویب این مصوبه در صحن علنی مجلس در شرایط رکود فعلی اقتصادی همین چند کارخانه اندک تولید سیگار که زیر فشار سیگارهای قاچاق دوام آورده‌اند هم از این پس روزگار بسیار سختی را خواهند داشت و حتی ممکن است کارشان به تعطیلی بکشد و کارگران زیادی از این بابت بیکار شوند.
بنابراین در چنین بازاری بیشترین افزایش قیمت برای سیگارهای تولید داخلی ایرانی به وجود می‌آید که این مسئله موجب خواهد شد بازار فروش، میزان تولید و اشتغال ناشی از این محصولات در داخل با بحران مواجه شود. علاوه بر این باید در نظر داشت که به دلیل نزدیک بودن بازه قیمتی سیگارهای قاچاق با سیگارهای تولید داخلی ایرانی، بحران دیگری برای فروش این محصولات به وجود می‌آورد. باید دید مسئولان وزارت صنعت که این روزها عملکرد منفعلانه‌ای را در تدوین بخشهای صنعتی و تجاری لایحه بودجه از خود نشان داده‌اند چه واکنشی نسبت به این مسئله نشان خواهند داد؟