سید حسین مهاجران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «نسیم آنلاین» گفت: برخی میوه‌ها و سبزیجات ظرف روزهای گذشته 15 تا 30 درصد افزایش قیمت داشته اند از جمله این میوه‌ها پرتقال جنوب و سیب سفید است، سیب افزایش 15 درصدی داشته و پرتقال جنوب با افزایش 30 درصدی قیمتش به 5 هزار به 8 هزار و 500 تومان رسیده است.

وی ادامه داد: گرانی سیب دلیل خاصی ندارد و تنها به دلیل این که چند ماشین صادرات به روسیه صورت گرفت بنابراین برخی از جو صادرات سوءاستفاده کرده و بی دلیل سیب را گران کردند اما در رابطه با پرتقال از آن جهت که تقاضا برای محصول جنوب بخاطر سلامتش بالا رفته لذا قیمتش افزایش چشمگیری داشت.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار تهران گفت: پرتقال جیرفت نیز 2 تا 2 هزار و 500 بوده که الان به 4 هزار تومان رسیده است،سبزی خوردن و نارنگی بندرعباس نیز از دیگر محصولاتی هستند که 15 درصد بر روی قیمت آن ها رفته است، قیمت این میوه 12 هزار تومان بوده که الان  16 هزار تومان در میدان به فروش می رسد.

مهاجران در رابطه با تناسب عرضه و تقاضای میوه های زمستانه اظهار داشت: سیب به اندازه کافی موجود است، وزارت جهاد کشاورزی نیز اعتقاد دارد که پرتقال نیز به اندازه مصرف عید موجود است.

وی در مورد واردات میوه های قاچاق گفت: هر چند میزان میوه های قاچاق کم است اما تنوع آن ها زیاد است، از جمله این محصولات شبرنگ و زرد آلوی آفریقایی با قیمت کیلویی 25 هزار تومان است، سیر چینی با قیمت 12 هزار تومان و گلابی چینی از دیگر محصولات قاچاق هستند.