مجتبی عراقچی رئیس فروشندگان فرش دستباف در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «نسیم آنلاین» در رابطه با اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ورود فرش ترکیه‌ای و چینی به داخل کشور بیان داشت: ورود فرش خارجی به داخل کشور ممنوع است و اگر کسی این کالا را در مغازه خود عرضه می‌کند قطعا قاچاق بوده و تخلف محسوب می‌‌شود و در صورتی که دیده شود گزارش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: هرچند تخلف است اما متأسفانه برخی وارد می‌کنند که البته با استقبال چندانی هم رو به رو نمی‌شود چرا که هیچ فرشی از نظر کیفیت و زیبایی با فرش‌های تولید داخل قابل مقایسه نیست.

رئیس فروشندگان فرش دستباف تأکید کرد: ورود فرش و هر کالای دیگر به جزیره کیش آزاد است و به نظر می‌رسد که اگر به میزان بسیار کم هم این کالا یافت شود از این طریق وارد کشور می‌شود.

عراقچی در ادامه و در رابطه با وضعیت کنونی بازار فرش بیان داشت: فرش ایران نسبت به رقبای ما در هندوستان و پاکستان و افغانستان گران است و ما قادر نیستیم با آن‌ها رقابت کنیم به طوری که بازار آمریکا را هندوستان با فرش های ارزان خود در دست گرفته و هنوز هم ما نتوانسته ایم با آن‌ها رقابت کنیم.

وی بیان داشت: بازار کساد است و امیدواریم وضعیت کمی بهتر شود، در حال حاضر هم صادرات و هم فروش داخلی کاهش یافته است به طوری که 10 درصد صادرات کمتر شده و فروش داخلی نیز 20 تا 30 درصد کاهش پیدا کرده است.