به گزارش «نسیم آنلاین» ،مصطفی قلی خسروی عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره زمان خروج مسکن از رکود به خبرنگار تراز گفت: همانطور که در گذشته نیز بارها گفته ام نیمه دوم سال ۹۵ روند بازار مسکن بهبود خواهد یافت که در حال حاضر نیز شواهد این رونق تا حدودی قابل ملاحظه است. وی افزود: چون در نیمه اول سال ۹۶ شاهد انتخابات ریاست جمهوری هستیم تلاش مسئولین تا آن زمان به حداکثر خود خواهد رسید و ان شالله با افزایش میزان و مقدار تسهیلات شاهد تحرکی در بازار خرید و فروش مسکن باشیم.
خسروی در پاسخ به این سوال که انبوه سازان همچنان به رکود شدید در بخش مسکن اعتقاد دارند اظهار داشت: تا زمانی که واحدها و خانه های ساخته شده به فروش نرود رونقی نیز در ساخت و ساز رخ نمی دهد، لذا لازمه رونق در ساخت و ساز افزایش خرید و فروش واحدهای موجود است. دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران در ادامه تصریح کرد: چون ما در سال های ۹۱، ۸۶ و ۶۸ شاهد جهش قیمت در بخش مسکن بودیم افزایش قیمت مسکن در چندسال آینده امری بعید است.
وی درباره دلایل عدم استقبال مردم از خرید و فروش خانه به تراز گفت: به نظر می رسد دلیل اصلی این امر کاهش قدرت خرید مردم بوده و میزان تسهیلات فعلی ارائه شده از سوی بانک ها قابلیت جبران این کاهش قدرت خرید را ندارد. خسروی با اشاره به افزایش قدرت خرید مردم گفت: دولت باید حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد قیمت تمام شده یک واحد مسکونی را به مردم تسهیلات دهد تا شاهد خروج بخش مسکن از رکود باشیم.
عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره تاثیر توقف طرح مسکن مهر در دولت یازدهم بر رکود موجود در بازار مسکن اظهار داشت: هر جا ساخت و ساز متوقف شد رکود افزایش خواهد یافت. در سال ۸۶ اگر مسکن مهر نبود قیمت خانه در مرکز شهر تهران به متری ۱۰ میلیون تومان هم می رسید اما مسکن مهر با کنترل جو روانی بازار مسکن، این موضوع را مدیریت کرد. وی افزود: امروز شاید خرید و فروش مسکن مهر در برخی از شهرستان ها رونق نداشته باشد اما در تهران می بینیم که مردم به شدت از مسکن مهر استفاده کرده و خرید و فروش آن نیز رونق دارد.
خسروی تصریح کرد: باید هر چه زودتر استارت طرح مسکن اجتماعی زده شود تا تحرکات موجود به رونق وضعیت بازار بیانجامد. این فعال صنفی در خاتمه درباره احتمال جهش قیمتی مسکن با خروج مسکن از رکود خاطرنشان کرد: قیمت مسکن از شاخص تورم عبور نکرده و مطمئن باشید تا چند سال آینده شاهد جهش قیمت در بخش مسکن نخواهیم بود.

منبع: تراز