مدیر عامل اسبق شرکت عمران شهر جدید پرند، سه دلیل عمده را برای بدون متقاضی ماندن تعدادی از واحدهای مسکن مهر بر شمرد و به «نسیم آنلاین» گفت: عدم اعلام قطعی قیمت مسکن مهر از سوی وزارت راه و شهرسازی دلیل نخست این امر بوده است.

چندی پیش وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که در حال حاضر 40 هزار واحد مسکن مهر در نقاط مختلف کشور بدون متقاضی مانده که در همین راستا دستور العمل نهایی تعیین تکلیف واحدهای بدون متقاضی به استان‌ها ابلاغ شده است.

"سعید صابونی" در گفتگو با نسیم آنلاین در توضیح دلیل دوم نداشتن متقاضی مسکن مهر، اظهار کرد: اطلاق "مزخرف" و "پوپولیستی خواندن" طرح مسکن مهر از سوی راس هرم وزارت راه و شهرسازی، رغبت مردم برای ثبت نام در طرح مسکن مهر را از بین برده است. وی اضافه کرد: با کارگیری این جملات از سوی وزیر راه و شهرسازی، مردم تصور می‌کنند که این پروژه تمام نخواهد شد زیرا وزیر راه و شهرسازی اعتقادی به این طرح ندارد.

وی، رکودسنگین مسکن و تعطیلی 130 صنعت وابسته به صنعت ساختمان را دلیل سوم نداشتن متقاضی مسکن مهر برشمرد و اذعان داشت که چنانچه دولت بخواهد رشد اقتصادی حل شود، چاره‌ای جز ایجاد رونق در صنعت مسکن ندارد.

مدیر کل اسبق راه و شهرسازی استان البرز گفت: در دولت قبل 95 هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند در حال ساخت بوده که 16 هزار واحد آن از سوی تعاونی‌ها و 79 هزار واحد دیگر هم توسط انبوه‌سازان در حال ساخت بوده است.

وی، توضیح داد که از 95 هزار واحد مذکور نازک‌کاری 65 هزار واحد آن در دولت دهم به اتمام رسیده و فقط نیازمند تکمیل تأسیسات زیربنایی همچون آب و برق و گاز بود.

مدیر کل اسبق راه و شهرسازی استان البرز تاکید کرد که در دولت قبل ساختمان‌های شهر جدید پرند احداث شده و فقط تاسیسات زیربنایی آن در شرایط کنونی در حال تکمیل است.

صابونی، در عین حال استنباط کرد که در حین احداث واحدهای شهر جدید پرند در دولت دهم، تمامی واحدها دارای متقاضی بوده و حتی تعداد آنها نیز مشخص شد، هرچند اندکی نیز در لیست انتظار مانده بودند.

وی، افزود: در دولت دهم 60 هزار نفر یعنی به ازای هر واحد یک و نیم نفر در شهر جدیدپرند مشغول به کار بودند تا مسکن مهر هر چه سریعتر به ثمر برسد در حالیکه در حال حاضر کار خاصی در مسکن مهر انجام نمی‌شود و با مراجعه مردم به شهرهای  جدید به طور قطع از دریافت مسکن مهر منصرف خواهند شد.

مدیر عامل سابق شرکت عمران شهر جدید پرند، اضافه کرد: مدیران وزارت راه و شهرسازی بارها اعلام داشته‌اند که به زودی تعدادی از واحدهای شهر جدید پرند را تحویل می‌دهند اما تا کنون نتوانسته‌اند و با روند فعالیت کنونی اتمام مسکن مهر در سال 95 بعید است.

صابونی اعلام کرد که پیشرفت فیزیکی طرح مسکن مهر در شهرجدید پرند در دولت دهم 82 درصد بوده که بر اساس آمار کنونی وزارت راه این مقدار به 91 درصد رسیده است، بنابراین پیشرفت فیزیکی مسکن مهر پرند در سه سال 9 درصد بوده یعنی به ازای هر سال 3 درصد.

وی گفت: در حین ساخت مسکن مهر شهر جدید پرند در دولت دهم 19 مدرسه دایر بوده و دانش آموز هم می‌پذیرفته که قرار شد 14 مدرسه دیگر هم ساخته شود طبق قرار 14 مدرسه مذکور هم تا سطح فوندانسیون ، اسکلت و سقف احداث و تحویل سازمان نوسازی مدارس شد.