به گزارش نسیم فارس نوشت: وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول در نمایشگاه ایران تلکام 2015 در جمع خبرنگاران از آخرین وضعیت مکالمه حجاج در عربستان را اعلام کرد.

وی گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت بر کیفیت تماس‌های بین‌الملل و رومینگ اپراتورها نظارت و کنترل دارد و کیفیت مکالمات حجاج در شبکه همراه اول مناسب گزارش‌ شده است.

صدوقی گفت: در حالی که به طور معمول ترافیک مکالمات حجاج 100 تا 200 هزار دقیقه در روز بوده است اما پس از اتفاقات اخیر در عربستان آمار ترافیک حجاج به روزانه 500 هزار دقیقه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه شبکه همراه اول پاسخگوی این حجم ترافیک بوده، گفت: همراه اول با هر سه اپراتور قرارداد رومینگ دارد و به مشترکان خود خدمت رومینگ ارائه می‌کند.

صدوقی تصریح کرد:‌ طوفان اخیر در عربستان تاثیری بر دکل‌های مخابراتی نداشته و به دلیل استقامت از دکل‌های مخابراتی به عنوان دکل‌های مهاری در رویدادهای طبیعی یاد می‌شود.

مدیرعامل همراه اول تصریح کرد: امسال حدود 60 هزار نفر به تمتع اعزام شدند که 27 هزار زائر خانه خدا از سیمکارت همراه اول استفاده می‌کنند و در شبکه آپدیت شده‌اند که حدود 50 درصد زائران از سیمکارت همراه اول استفاده کرده‌اند.

صدوقی با بیان اینکه هنوز حجم تماس بالاست و به حالت عادی بازنگشته گفت: حدود 2 تا 3 میلیون زائر در منا بوده است که به دلیل ماهیت حج زائران در این شرایط کمتر از تلفن همراه استفاده می‌کنند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که برخی اپراتورها اقدام به ارائه سیمکارت رایگان در کاروان حجاج کرده‌اند چرا همراه اول توزیع سیمکارت رایگان نداشته، گفت: بررسی قبلی ما نشان داد که اغلب زائران سیمکارت همراه اول دارند و توزیع رایگان سیمکارت فایده‌ای برای همراه اول ندارد.

وی درباره مصرف دیتای موبایل توسط حجاج، گفت: حجاج از اینترنت همراه برای شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند اما حجم دیتای مصرف شده توسط مشترکان در سال‌های گذشته نیز چشمگیر نیست.