مدیر عامل بیمه ایران به مناسبت هفته دولت به تشریح عملکرد سال 93 و چهار ماهه نخست سال جاری این شرکت پرداخت و گفت: سهم ۵۰ درصدی بازار بیمه را به قیمت زیان ۱۵۰۰ میلیارد تومانی نمی‌خواهیم.

به گزارش خبرنگار نسیم، محمود امراللهی با اشاره به پرداخت 6 هزار و یکصد میلیارد تومان خسارت از سوی شرکت بیمه ایران در سال گذشته گفت: از این مقدار، 130 میلیارد تومان مربوط به خسارت آتش سوزی، 380 میلیارد تومان بدنه اتومبیل، 2 هزار و 800 میلیارد تومان شخص ثالث، 235 میلیارد تومان حوادث، 364 میلیارد تومان مهندسی و مسولیت، 20 میلیارد تومان هواپیما، 250 میلیارد تومان زندگی و یک هزار و 800 میلیارد تومان درمان بود.

وی همچنین در مورد پرداخت خسارت در چهار ماهه نخست سال جاری نیز گفت: در طی این مدت در مجموع یک هزار و 800 میلیارد تومان خسارت از سوی شرکت بیمه ایران، پرداخت شد.

مدیر عامل بیمه ایران افزود: در چهار ماهه نخست سال جاری 908 میلیارد تومان خسارت در بخش بیمه اشخاص، 33 میلیارد تومان آتش سوزی، 10 میلیارد تومان باربری، 9 میلیارد تومان مهندسی، 62 میلیارد تومان مسئولیت و 750 میلیارد تومان در بخش اتومبیل از سوی این شرکت پرداخت شد.

امراللهی همچنین با بیان اینکه شرکت بیمه ایران در سال گذشته بزرگترین خسارت تاریخ صنعت بیمه کشور را با پرداخت 50 میلیارد تومان بابت شرکت بهره برداری مترو پرداخت کرد گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری این شرکت با پرداخت 11 میلیارد تومان خسارت به یکی از انبار های عمومی، بزرگترین خسارت صنعت بیمه را در طی مدت مذکور را پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه اولین استراتژی شرکت شفافیت حساب‌های مالی شرکت بود، گفت: تیم جدید، شرکت را با زیان 1500 میلیارد تومان تحویل گرفت و به سود 27 میلیارد تومانی رساند.

مدیرعامل بیمه ایران پیادهازی سیستم‌های الکترونیک را از دیگر اقدامات این شرکت عنوان کرد و افزود: سیستم جامع گزارشگری بیمه در حال پیاده‌‌سازی در این شرکت است و امدیواریم پس از استقرار این سیستم بتوانیم خدمات بیمه‌ای به نحوه مطالب ارائه و قیمت تمام شده را پایین بیاوریم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته صدور چک از روند کاری بیمه ایران حذف و نقل و انتقال‌ها به صورت کاملا الکترونیک انجام شد،مشتریان بیمه ایران بدون مراجعه به بانک خسارت خود را دریافت می‌کنند. نهایت تلاش ما این است که خدمات را به صورت غیرحضوری عرضه کنیم.

امراللهی با اشاره به ارائه خدمات بیمه‌ای از طریق تلفن همراه، گفت: در سال 94 با همکاری شرکت ایرانسل بیمه حوادث انفرادی به وسیله تلفن همراه عملیاتی شد و در همین راستا محصولات جدید بیمه‌ای بزودی از این طریق ارائه خواهد شد.

به گفته وی در سال گذشته 130 نفر از زندانیان دیه با پرداخت 200 میلیارد تومان از زندان آزاد شدند.

اصلاح فرایند آموزش و اعطای نمایندگی، طراحی و استقرار نرم‌افزار پروژه‌ها و افتتاح اولین شعبه الکتروینک از دیگر اقداماتی بود که مدیرعامل بیمه ایران به آن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 65 درصد قربانیان حوادث جاده‌ای به دلیل تاخیر در امدادرسانی فوت می‌کنند، افزود: در همین راستا مذاکراتی با سایر دستگاه‌ها برای راه‌اندازی امدادرسانی هوایی داشتیم که امیدواریم تا پایان سال به مرحله اجرا برسد.

در ادامه جلسه محمد حیدری عضو هیات مدیره بیمه ایران در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر علت کاهش سهم شرکت بیمه ایران از 50 درصد به زیر 40 درصد با وجود افزایش سرمایه شرکت، اظهارداشت: ما در بیمه ایران اعتقادی به در اختیار داشتن سهم بالای بازار به قیمت زیان 1500 میلیارد تومانی نداریم.

حیدری ادامه داد: خروجی سه مولفه ارتقاء کیفیت، شفافیت در معاملات سهام و رعایت اصل قیمت تمام شده محصولات، سهم بیمه ایران از بازار بیمه خواهد شد که در سال 92 این سهم 43 درصد و سال گذشته 41 درصد بود.

وی با تاکید بر اینکه سهم 50 درصدی بیمه ایران از بازار تنها در سال 85 بود، گفت: سهم بازار تنها عامل تعیین کننده نیست چراکه این سهم فقط در فروش مستقیم مشخص می‌شود. در حالی که سهم فروش غیرمستقیم در بیمه ایران افزایش یافته است.

عضو هیات مدیره بیمه ایران درخصوص مشکلات بیمه توسعه که این شرکت مسئول بازپرداخت تعهدات آن شده است، اظهارداشت: قرار بود اموال بیمه توسعه به بیمه ایران منتقل شود ولی مقاومت‌هایی توسط سهامداران برای این انتقال انجام شد و همین مساله، مشکلاتی را به وجود آورد.

وی تصریح کرد: در اسفند سال گذشته اعلام شد 32 نفر از بیمه‌گذاران بیمه توسعه به دلیل عدم پرداخت دیه به زندان افتاده‌اند که بیمه ایران این افراد را در اولویت قرار داد و خسارت آنها را پرداخت کرد.

حیدری با بیان اینکه مجموع خسارت‌های شرکت بیمه توسعه هزار میلیارد تومان است که تاکنون 200 میلیارد تومان آن پرداخت شده است، گفت: با توجه به گشایش‌های به‌وجود آمده در انتقال اموال بیمه توسعه به بیمه ایران، تا 3 ماه آینده خسارت‌های این شرکت پرداخت خواهد شد.

همچنین، مدیرعامل بیمه ایران در پاسخ به سوالی درباره علت پرداخت 500 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به اعضای هیات مدیره این شرکت، اظهارداشت: اگر پرداختی به اعضای هیات مدیره صورت گیرد، براساس آیین‌نامه استخدام شرکت‌های بیمه است و کسی اجازه ندارد براساس میل خود اقدام کند.

وی افزود: پرداخت تسهیلات مسکن براساس آیین‌نامه مصوب سال 81 انجام شده و این این اقدام خارج از ضوابط و مقررات نیست.