به گزارش «نسیم»، پورحسینی در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: بر اساس سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی قرار بود 1100 شرکت تا پایان سال 93 به بخش خصوصی واگذار شود اما تاکنون فقط 50 درصد واگذار شده که بخشی از آن نیز در قالب رد دیون دولت بوده است.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به این که 550 شرکت دولتی تاکنون واگذار شده است و بر این اساس نمره خصوصی سازی در کشور زیر 10 است افزود: مخالفان خصوصی سازی صاحب قدرت هستند و یکی از مراکز مخالفت با این سیاست ها دولت ها بوده اند.

وی ادامه داد: دل کندن مدیران برخی از شرکت های دولتی از این شرکت ها دشوار است و به همین دلیل نیز با اجرای خصوصی سازی مخالفت می کنند.

پوری حسینی گفت: دولت‌ها به بخش خصوصی بعنوان دشمن و مجرم نگاه می کنند و تاکنون هیچ کمکی به این بخش نکرده اند؛ بنابراین اگر مخالفت ها با خصوصی سازی شناسایی نشود به سدی در مقابل این روند تبدیل خواهد شد و خصوصی سازی به زمین می خورد.

وی اضافه کرد: در روند اجرایی خصوصی سازی در کشور، شرکت های کوچک و بزرگی واگذار شده اند اما به دلیل سرمایه زیاد مورد نیاز برای خرید شرکت های بزرگ، بخش شبه دولتی آنها را خریداری کرده است.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در خصوص بی‌نتیجه ماندن طرح واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی نیز گفت: برخی از دولتی ماندن پرسپولیس و استقلال دفاع می کنند.