به گزارش «نسیم»، رییس سازمان حفظ نباتات کشور با اعلام این که ۲۳۱ هزار کشاورز تاکنون کد رهگیری دریافت کرده‌اند، اظهار داشت: امیدواریم تا پایان امسال تعداد دریافت کنندگان کد ۱۶ رقمی رهگیری حفظ نباتات به ۷۰۰ هزار نفر برسد.

محمد علی باغستانی بهبود سلامت محصولات کشاورزی، ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای دستیابی به محصولات، شناسایی بهره برداران و واحدهای تولیدی، رهگیری محصول تولید شده در سطح استان، شهرستان و دهستان و ثبت و دریافت به روز وقایع واحدهای تولیدی و نهاده‌های مصرفی را از اهداف اجرای کد ۱۶ رقمی رهگیری و راه اندازی سامانه مدیریت الکترونیکی کلینیک‌های گیاه پزشکی عنوان کرد.

وی با بیان این که نزدیک به یک سال و دوماه از اجرای طرح کد رهگیری می‌گذرد، تصریح کرد: ۴۴۲ گیاه اعم از زراعی، باغی، گلخانه‌ای و دارویی زیر پوشش کد رهگیری قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول افزود: یکی از طرح‌هایی که باید حمایت شود، طرح کد ۱۶ رقمی و سامانه الکترونیکی کلینیک‌های گیاه پزشکی است و لازم است بخشی از اعتبارات طرح تحول سلامت برای پایش محصولات اختصاص یابد.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور بر ضرورت پرداخت یارانه برای تولید محصول سالم تاکید کرد و با اشاره به این که این سازمان یک سازمان واکنش سریع است، تصریح کرد: این سازمان با امنیت غذای مردم سروکار دارد و مجموعه اقدامات آن به سلامت محصول و افزایش تولید کمک می‌کند.