جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۸:۲۳ قبل از ظهر

اخبار موافقتنامه تجارت آزاد ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا

فرصت موافقت‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا برای تولید داخلی/ لزوم تنوع‌بخشی کالاها و بازارهای صادراتی

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اهمیت افزایش صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالاتر و و دانش‌بنیان و لزوم تنوع‌بخشی کالاها و بازارهای صادراتی، انعقاد موافقت‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا را فرصتی برای افزایش رقابت‌پذیری واحدهای تولیدی و صنعتی و مشوقی برای ورود به بازارهای صادراتی عنوان کرد.

پس از حدود سه سال مذاکره
اولین موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا امضا شد

اولین موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل (کشورهای روسیه، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و بلاروس)، توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و مقامات 5 کشور عضو آن اتحادیه و کمیسیون اقتصادی اوراسیا، طی مراسمی در حاشیه اجلاس سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سنت پترزبورگ روسیه (4 دی ماه 1402) امضا شد.

حمید زادبوم:
تبدیل موافقتنامه ایران با اوراسیا به تجارت آزاد تا ۳ سال آینده

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان این که موافقتنامه ایران با اوراسیا طی دو تا سه سال آینده به تجارت آزاد تبدیل می شود گفت: وقتی در فرآیند زمان تجارت آزاد برقرار می شود کالاها به راحتی بین ایران و پنج کشور عضو اتحادیه تبادل خواهد شد.

«نود اقتصادی» گزارش می دهد
تجارت ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا چه سودی برای ایران خواهد داشت؟/ تعامل اقتصادی ایران با چین مهمتر است یا با ۵ کشور اوراسیا؟!

اخیرا موضوع اجرای موافقتنامه تجارت آزاد ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا مطرح شده است. اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) از سال ۲۰۱۴ و طی توافقی میان کشورهای بلاروس، قزاقستان، روسیه، ارمنستان و قرقیزستان تاسیس شده است. مطابق پیمان این اتحادیه، تعرفه گمرکی در تجارت کالایی بین اعضای آن صفر است.

فیلم/ معاون وزیر اسبق نیرو:
جنوب شهر تهران سالی ۳۶ سانتی‌متر فرونشست دارد!


فیلم/ رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران:
مسئولان وزارت نیرو در جلسات می‌گویند برقی برای خودروهای برقی ندارند
فیلم/ مدیرعامل توانیر:
سال گذشته ۶۰۰ مگاوات ترانزیت برق آزمایشی به ترکیه داشتیم

پربیننده