به گزارش «نسیم» به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، علیرضا جهانگیریان در حاشیه بازدید از مترو فرودگاه مهرآباد با اشاره به تردد 13 میلیون مسافر به این فرودگاه طی سال 93، اظهار کرد: این منطقه به علت رفت و آمدهای مستمر و کارخانه های موجود در آن یکی از آلوده ترین مناطق تهران است و استفاده از مترو برای کمک به محیط زیست منطقه حیاتی است و موجب رفاه حال مسافران نیز خواهد بود.

وی یادآور شد: مترو فرودگاه مهرآباد دارای 2 ایستگاه است که این ایستگا‌هها در تقاطع ورودی فرودگاه مقابل ترمینال های یک و در مقابل ترمینال 4 و 6 راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: در مورد جابه جایی فرودگاه مهرآباد طرح خاصی مطرح نشده ولی انتقال بخشی از ترافیک این فرودگاه به فرودگاههای مجاور در دستور کار قرار دارد. در بحث انتقال باید به ظرفیت های فرودگاه امام توجه شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که امسال پروازهای حجاج به فرودگاه امام منتقل شد که در برخی ساعات با مشکل تراکم در ترمینال مواجه هستیم، گفت: زیر ساخت های فرودگاه امام خمینی (ره) برای افزایش تعداد پرواز فراهم نیست و با اجرای طرح فاز دوم فرودگاه امام ظرفیت این فرودگاه به 25 میلیون مسافر می رسد و باید قبل از انتقال ترافیک این فاز افتتاح شود.

وی با بیان اینکه انتقال پروازهای داخلی برای برخی پروازها مقرون به صرفه نیست، افزود: برای پروازهای کوتاه مدت داخلی استفاده از فرودگاه امام خمینی (ره) اصلا مقرون به صرفه نیست چرا که یک شهروند تهرانی برای دسترسی به فرودگاه امام خمینی باید 35 کیلومتر حتی از برخی نقاط تهران 50کیلومتر حرکت کند تا پروازی زیر یک ساعت داشته باشد که در هیچ جای دنیا این عمل انجام نمی شود.

وی با بیان اینکه کارکرد فرودگاه مهرآباد برای پوشش پروازهای داخلی باقی می ماند، گفت: ممکن است برخی پروازهای طولانی که بیش از دو ساعت پرواز دارند به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل شود.

جهانگیریان همچنین با بیان اینکه انجام پروازهای بامدادی بسیار کم است افزود: پروازهای نیمه شب در فرودگاه مهرآباد فقط پروازهای دارای تاخیر و اضطراری و بسیار کم است.  در هیچ جای دنیا به علت احتمال وقوع حوادث، فرودگاه بزرگی مانند مهرآباد را به یک باره جابه جا نمی کنند. به محض فراهم شدن امکانات لازم برای انجام سفرهای داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره) این فرودگاه نیز وارد چرخه جابه جایی مسافران داخلی می شود.