به گزارش «نسیم»، حجم ورودی آب در قالب سال آبی که از یکم مهر ماه هرسال تا 31 شهریورماه سال بعد مورد محاسبه قرار می گیرد .

همچنین میزان آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، 6 میلیارد و 470 میلیون مترمکعب گزارش شده است که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی گذشته، به میزان 6 میلیارد و 380 میلیون مترمکعب بود.

بر این اساس، حجم آب خروجی از سدهای کشور درمقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، یک درصد افزایش نشان می دهد.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور اکنون با 5.9 درصد افزایش درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود 19 میلیارد و 460 میلیون مترمکعب به ثبت رسیده ،درحالی که طی زمان مشابه سال گذشته، حجم آب موجود 18 میلیارد و 400 میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

ظرفیت کلی مخازن سدهای کشور در زمان کنونی 47.4 میلیارد مترمکعب است و اکنون 41 درصد ظرفیت این مخازن پر شده است .

حمید چیت چیان وزیر نیرو پیشتر گفته بود : تداوم خشکسالی ها در سال آبی 94- 1393 را خواهیم داشت و کارکنان این وزارتخانه تلاش می کنند که آب را به نقاط کم آب منتقل کنند و درباره تهران نیز آخرین منابع سد ماملو است .

به گفته وی ،از نظر منابع آبی در شرایط سختی قرار داریم و بنابراین برنامه هایی برای اصلاح الگوی کشت ، آبیاری و آبرسانی در حوزه کشاورزی پیش بینی شده و در مناطقی که آب شرب به میزان کافی وجود نداشته باشد ، مردم ناگزیرند برای مصارف شرب از آب بسته بندی استفاده کنند و در شبکه آبرسانی نیز آب بهداشتی توزیع خواهد شد.