به گزارش «نسیم»، معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه مجمع عمومی طرح های تملک دارایی های سرمایه ای شرکت،گفت: در حال حاضر 116 طرح و 600 پروژه زیرساختی حمل و نقل در دست اجرا است که با محقق شدن این اعتبار، امکان تکمیل بخشی از این طرح ها و پروژه ها فراهم خواهد شد.

جلسه مجمع عمومی شرکت در خصوص رسیدگی به صورت های مالی طرح تملک دارایی های سرمایه ای با حضور غلامرضا سلامی مشاور وزیر راه و شهرسازی، علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی، اعضای هیئت مدیره، معاونان و مدیران شرکت، نمایندگانی از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حسابرسی و وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن ارایه عملکرد شرکت به اعضای مجمع گفت: در سال1392، 988 کیلومتر  از انواع راه ها شامل 120 کیلومتر راه آهن، 95 کیلومتر آزاد راه، 377 کیلومتر بزرگراه و 396 کیلومتر راه اصلی و بهسازی ساخته و به بهره برداری رسید.

علی نورزاد تکمیل کریدورهای اصلی کشور و اتصال به کریدورهای بین المللی را از برنامه های شرکت ساخت و توسعه عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ساخت 185 کیلومتر تونل و 95 کیلومتر پل در پروژه های عمرانی در دست اقدام است که اجرای آن توسط مهندسان داخلی صورت می گیرد.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه بودجه پیشنهادی سال1394  شرکت  را 2 هزار و 727 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 116 طرح و 600 پروژه زیرساختی حمل و نقل در دست اجرا است که با محقق شدن این اعتبار، امکان تکمیل این طرح ها و پروژه ها فراهم خواهد شد.

نورزاد هزینه ساخت انواع راه ها اینگونه شرح داد: 2 و نیم میلیارد تومان برای ساخت هر کیلومتر راه اصلی، 5 تا 7 میلیارد تومان برای ساخت هر کیلومتر راه آهن و 7 تا 10 میلیارد تومان برای ساخت هر کیلومتر آزادراه در کشور هزینه می شود.