به گزارش «نسیم»، پوری حسینی در جلسه هیات واگذاری به تشریح روند و نحوه آماده‌سازی سهام شرکتهای فرهنگی ورزشی پرسپولیس و استقلال در مسیر واگذاری پرداخت.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: در راستای آماده سازی سهام این دو باشگاه جلسات خوبی با هیات مدیره استقلال و پرسپولیس برگزار شده است و همکاری خوبی هم در این زمینه شاهد هستیم؛ هر چند متاسفانه تاکنون به بهانه‌های مختلف صورتهای مالی این دو تیم توسط هیات مدیره آن‌ها امضا نشده است.

وی افزود: هفته گذشته نیز جلسه‌ای با اعضای هیات مدیره استقلال و پرسپولیس داشتیم که قرار شد در هفته جاری صورتهای مالی این دو باشگاه امضا شود.

پوری حسینی در خصوص اصرار این سازمان بر امضای صورتهای مالی دو تیم سرخابی اذعان داشت: لازمه برگزاری مجامع این دو باشگاه، تهیه و امضای صورتهای مالی است تا پس از آن کار حسابرسی انجام و مجمع عمومی استقلال و پرسپولیس برگزار شود. بعد از آن نیز قیمت‌گذاری سهام این دو تیم انجام و در هیات واگذاری مطرح می‌شود که پس از تایید این هیات، مزایده واگذاری سهام سرخابی برگذار خواهد شد.

وی اضافه کرد: البته همزمان با پیگیری انجام امضای صورتهای مالی استقلال و پرسپولیس، کار کار‌شناسی و قیمتگذاری سهام این دو تیم توسط سازمان خصوصی سازی برای استفاده از زمان در حال انجام است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در صورتی که صورتهای مالی استقلال و پرسپولیس به امضای هیات مدیره برسد قیمتگذاری سهام این دو باشگاه در دستور کار هیات واگذاری قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص درصد سهام قابل عرضه این دو باشگاه نیز تصریح کرد: بر اساس قانون فعلی، استقلال و پرسپولیس جزو گروه ۲ واگذاری‌ها هستند که ۸۰ درصد سهام آن‌ها باید به بخش خصوصی واگذار شود؛ هر چند از نظر قانون منعی برای عرضه ۱۰۰ درصد سهام آن‌ها وجود ندارد و مکاتباتی نیز با هیات وزیران برای انتقال استقلال و پرسپولیس از گروه ۲ به گروه یک واگذاری‌ها در حال انجام است.

پوری حسینی در ادامه با بیان اینکه براساس قانون امکان عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در بورس وجود ندارد گفت: در صورت لزوم می‌توان مالک آینده هر یک از این دو تیم را تشویق و مجاب کرد در مدت ۳ تا ۴ سال، مقدمات ورود سهام سرخابی را به بورس فراهم کند.

وی تاکید کرد: در راستای واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید قوانین فیفا و مقررات حاکم بر مدیریت و مالکیت باشگاه‌ها در سطح بین المللی نیز مورد توجه قرار گیرد.