به گزارش «نسیم» به نقل از بیزینس استاندارد،بر اساس این گزارش، میزان صادرات کنجاله دانه های روغنی به دلیل کاهش تولید کنجاله سویا از 1.3 میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته به 864 هزار و 929 تن رسیده است.
کنجاله دانه های روغنی به عنوان غذای دام مورد استفاده قرار می گیرد.


در ماه آگوست، صادرات کنجاله دانه های روغنی هند در ماه آگوست 133 هزار و 404 تن بود در حالی که این رقم در سال گذشته 317 هزار و 161 تن بود که کاهشی 58 درصدی را نشان می دهد. بر اساس برآوردهای انجام شده، سال گذشته تولید کنجاله سویا در هند به حدود 8 میلیون تن رسید. این مسئله موجب افزایش قیمت ها و افزایش قیمت کنجاله سویا گردید.


بسیاری از تولیدکنندگان کنجاله دانه های روغنی به دلیل کاهش میزان دسترسی به کنجاله سویا جهت روغن گیری، ظرفیت تولیدی خود را در طی چند ماه اخیر کاهش داده اند.


از سوی دیگر، سهم صادرات کنجاله کلزا در بازه زمانی آوریل تا آگوست در مقایسه با 358 هزار و 196 تن سال قبل افزایش یافته و به 513 هزار و 785 تن رسیده است.


صادرات کنجاله دانه های روغنی به کره جنوبی، بزرگترین وارد کننده کنجاله دانه های روغنی از هند در طی 5 ماهه نخست سال مالی جاری بدون تغییر نسبت به سال قبل در رقم 416 هزار و 918 تن ثابت باقی ماند.


در طی 5 ماهه نخست سال مالی جاری که برابر با 5 ماه نخست سال ایرانی است ایران 127 هزار و 182 تن کنجاله دانه های روغنی از هند وارد کرد، در حالی که این رقم در سال گذشته 472 هزار و 361 تن بود.


ایران قبلا بزرگترین وارد کننده کنجاله دانه های روغنی از هند بود، اما میزان واردات این کشور از هند 73 درصد کاهش داشته و اکنون کره جنوبی به بزرگترین وارد کننده کنجاله دانه های روغنی از هند تبدیل شده است.