به گزارش« نسیم» به گفته حسین هاشمی بر اساس اهداف قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت تا پایان برنامه پنجم توسعه باید مصرف گازوئیل در حمل کالا به 12 درصد لیتر برتن و مصرف روزانه بنزین به 7 دهم لیتر بر نفر کاهش یابد.

وی مهمترین برنامه بهینه سازی مصرف انرژی در کشور را خروج بنزین وگازوئیل از سبد حمایتی دولت از سال 1391 عنوان کرد و یاد آورشد: بر اساس برنامه پنجم توسعه و در راستای قانون توسعه حمل ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت، برای خروج بنزین و گاروئیل از سبد حمایتی دولت یک سال بیشتر زمان باقی نمانده است که البته این اقدام باید متناسب با قانون هدفمندی یارانه ها و شیبی که دولت تصمیم گیری می کند اجرایی شود.

هاشمی همچنین 25 درصد از مصرف کل حامل های انرژی در کشور را مربوط به  حوزه حمل و نقل اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 92 درصد از شدت مصرف انرژی در کشور به  بخش جاده ای اختصاص دارد.

به گفته وی هم اکنون سهم مصرف بنزین و نفت و گاز در حمل و نقل جاده ای به تفکیک در حوزه سواری شخصی31 درصد، کامیونت 22 درصد، وانت 14 درصد ، کشنده 20 درصد ، موتورسیکلت 6 درصد، مینی بوس 2درصد واتوبوس کمتر از 3 درصد است.