به گزارش «نسیم»، عباس کشاورز امروز در بازدید از مزارع کشاورزی بخش خصوصی و تحقیقاتی مرکز تحقیقات کشاورزی استان اردبیل در پارس آباد با تاکید بر تولید محصولات کشاورزی سالم و ارگانیگ، افزود: تولید محصولات زراعی پاک و ارگانیک در ایران و کشورهای خارجی از جایگاه خاصی برخوردار است.

وی، با اشاره به اینکه بسیاری از محصولات تولید داخل، بدون آفات و با کمترین مواد شیمیایی استحصال می شود، افزود: در تولید و عمل آوری مرکبات در جنوب کشور از هیچ گونه سموم شیمیایی استفاده نمی شود و محصول تولید این مناطق کاملاً ارگانیک و عاری از مواد شیمیایی است.

وی افزود: یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید و وزارت جهاد کشاورزی، تدوین برنامه های پایداری است که در این راستا می خواهیم، کشاورزی حفاظتی را به عنوان یک طرح ملی تدوین و اجرا کنیم .

عباس کشاورز همچنین در جمع مدیران و کارشناسان امور زراعت کشت و صنعت مغان افزود: کشاورزی رعیتی و سنتی هنر کشاورزی نیست و ما باید از کشاورزی سنتی به سوی کشاورزی مدرن حرکت نماییم.

وی از تدوین پنج برنامه کلان در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی خبر داد و افزود: افزایش تولیدات محصولات اساسی ،افزایش درآمد صادراتی، افزایش تولیدات نهاده های مورد نیاز، کشت پاییزه و زمستانه و اجرای کشت فراسرزمینی، پنج برنامه کلان بخش کشاورزی هستند.

کشاورز در ادامه توسعه کشت پاییزه و زمستانه را از دیگر سیاست های این  وزارتخانه نام برد و گفت: اگر بخواهیم وابستگی راکم کنیم باید مناطقی را برای کشت برخی محصولات مانند چغندر که نیاز آبی بالایی دارند انتخاب کنیم و به کشت پاییزه بپردازیم.