به گزارش روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران در جلسه بررسی روابط تجاری کشورمان  با کشور کوبا که با حضورآقای سید امیر برهانی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران و آقای فرشاد مقیمی مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و تنی چند از تجار وفعالین اقتصادی از کشور کوبا برگزار شد، برهانی اظهار داشت کشور کوبا در طول سالیان گذشته در حوزه پزشکی بخصوص واکسیناسیون همکاری خوبی با کشورمان داشته است.

مدیر عامل صندوق اضافه کرد به رغم برخی مشکلات در دوره های گذشته در حوزه صادرات، صندوق سقف اعتباری 90 میلیون یورویی را برای این کشور در نظر گرفته است.

برهانی با اشاره به اینکه کلیه هزینه های مترتب به فعالان اقتصادی در بخش صادراتی در راستای بهره مندی از خدمات صندوق بسیار ناچیز است، گفت خسارت دادن برای صندوق فعل منفی نیست و جزء ذاتی آن در جهت تسهیل و رفع دغدغه های سیاسی و تجاری فعالان اقتصادی است.

مقیمی نیز در این جلسه گفت: در مورد کشور کوبا چندین فعال اقتصادی در حوزه بهره مندی از خدمات صندوق اعلام آمادگی کرده اند که حضور صندوق می تواند بستر توسعه صادرات به این کشور را تسهیل نماید.

وی ادامه داد با توجه به توافق روسای دو کشور ج.ا. ایران و کوبا، فعالان اقتصادی دو کشور تمایل دارند که در حوزه های مختلف فعالیت داشته باشند.

در این جلسه به صورت وبینار با چند فعال اقتصادی نیز در خصوص موضوعات مرتبط بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات به صورت بر خط به آن سوالات پاسخ داد.