به گزارش «نود اقتصادی» به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ؛ در ابتدای این مراسم که به مناسبت اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرفکنندگان ، به 40 شرکت برتر (بیستم و بیست و یکمین دوره ارزیابی) برگزار شده بود ، دکتر فرهید زاده ضمن تبریک به واحدهای تولیدی و خدماتی حاضر در  جلسه برای دریافت جایزه ، اظهار داشت :  بدیهی است واحدهای تولیدی ، صنعتی و خدماتی  منتخب مردم، جایزه اصلی خود را از دست مصرف کنندگان دریافت می نمایند و این بزرگترین افتخاری است یک واحد تولیدی می تواند در بازار کسب نماید.  
وی افزود  : با محدودیتهای ایجاد شده بدلیل ویروس کرونا و محدودیتهای ایجاد شده طی سالهای گذشته ، مراسم تقدیر از حامیان حقوق مصرف کنندگان برگزار نشد که امیدواریم در سالهای آینده با تغییرات بنیادین در مدل و فرایند ارزیابی و شاخصهای شرکتهای متقاضی،  شاهد برگزاری این همایش با قوت و کیفیت مناسب ، در سطح استانی و ملی باشیم.  
معاون وزیر صمت دادامه داد : موضوع حمایت از حقوق مصرف کننده ایجاب می کند، تدابیری اتخاذ شود تا تولیدکنندگان با احساس مسئولیت و انگیزه بیشتری برای رعایت حقوق این ذی نفعان به تولید و عرضه کالاهای خود بپردازند.  
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همچنین با تاکید بر ایجاد تعادل و توازن بین تولیدکننده و مصرف کننده، تصریح کرد: این سازمان تنها دستگاه حاکمیتی و دولتی است که در کنار  حمایت از حقوق مصرف کننده ، حمایت از تولیدکننده را هم دنبال می کند تا  بین حقوق مصرف کننده و تولید توازن لازم ایجاد شود.  
فرهیدزاده افزود؛ یکی از راهکارهای عملی ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان برای رعایت حقوق مصرف کننده ، تشویق های مستقیم و غیرمستقیم دستگاهها از تولیدکنندگان و مرتفع نمودن دغدغه ها و مشکلات حاضر این قشر از جامعه است.  
معاون وزیر صمت بیان داشت : این سازمان بعنوان وکیل مدافع مردم در بحث بازار در راستای وظایف و اختیارات قانونی خود همواره بطور جد و مستمر پیگیر احقاق حقوق مصرف کنندگان تحت هر عامل و رویه های انحصاری و غیر انحصاری که موجب تضییع حقوق ایشان می گردد بوده است .  
رییس سازمان حمایت با بیان این مطلب افزود : البته در همین راستا  درصدد هستیم  با ارائه و بهره گیری از راهکارهای علمی ، موثر و کاربردی به حمایت از مصرف کننده پرداخته و از حق و حقوق مصرف کننده دفاع نماییم. و این انجام وظیفه حاصل نمی شود مگر با حمایت از تولید و تولیدکننده داخلی .  
فرهید زاده خاطر نشان کرد : هم اکنون بسیاری از واحدهای تولیدی که در حال فعالیت هستند با مشکلاتی مواجهند ، بالطبع در نظر گرفتن تسهیلات و مزایا مساله ای است که می تواند منجر به ایجاد بهبود در روند فعالیتهای تولیدی واحدهای مذکور شود.   
این مقام مسئول می گوید  : تولیدکنندگان داخلی برای  افزایش کیفیت تولیدات و کسب توفیق در زمینه فروش کالا و خدمات در کشور نیازمند حمایت هستند و این سازمان بعنوان یک پل ارتباطی مفتخر است که با پشتیبانی و فراهم آوردن مقدمات و حمایت اصولی و دوراندیشانه ، باعث قوت گرفتن تولیدکنندگان شده و با این امر بسترجهش تولید در کشور را هموار می کند.  
وی تاکید کرد :مصمم  هستیم تا با اتخاذ سیاستگذاریها و خط مشی های استراتژیک اصولی و علمی ، هم افزایی و تعاملات فی مابین  این سازمان با دیگر دستگاهها ، اقدامات ارزشمندی برای حمایت از تولیدکنندگان انجام داده  و همچنین یک سری مزایایی برای حمایت از تولیدکنندگان در نظر گرفته شده است. که باعث افزایش کیفیت تولیدات در کشور می شود.   
فرهید زاده ، تسهیل تعامل بین دولت و بخش خصوصی ، مهیا کردن زیرساختهای قانونی ، رفع موانع تولیدات داخلی  واحدهای تولیدی ،  ارائه مشاوره تخصصی به واحدهایی که به هر دلیل موفق به دریافت جایزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان نشده اند و همچنین برگزاری نشست های تخصصی اثرگذار با  شرکتهای پیشرو در حمایت از حقوق مصرف کننده که موفق به دریافت این جایزه شده اند را از دیگر اقدامات و تلاشهای سازمان حمایت نام برد که می بایست در این زمینه مدنظر قرار گیرد.
وی ضمن تاکید بر فعالسازی و احیای مصوبه اعطای تسهیلات به شرکتهای منتخب رعایت حقوق مصرف کنندگان سال 1389 هیئت وزیران دولت وقت، می بایست تمام خدمات قابل ارایه وزارت صمت نیز در اختیار شرکتهای مذکور قرار گیرد.
معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت رتبه بندی شرکتهای برتر را موجب افزایش رقابت و بهبود مستمر واحدهای مورد ارزیابی دانست و گفت : یکی از اهداف مهم رتبه بندی و اهدای این جوایز به شرکتهای برتر ، بالا بردن کیفیت تولیدات بنگاههای اقتصادی در فضای کسب و کار است و نتایج این رتبه بندی و اهدای جوایز  به رشد و توسعه اقتصاد در کشور کمک می کند.  
فرهیدزاده در پایان ضمن خداقوت و آرزوی موفقیت مجدد برای روسای بنگاههای حامی حقوق مصرف کننده ، از همه عزیزانی که برای نیل به رشد و توسعه اقتصادی کشور تلاش می کنند صیممانه سپاسگزاری نموده و اظهار امیدواری کرد تا با برنامه ریزی بیشتر در سالهای آتی ، بتوان سطح و طراز این همایش را گسترده تر برگزار کرد.  
 
در ادامه حسین زاده قشمی مدیر کل روابط عمومی و تشکلهای مردم نهاد در خصوص فرایند بازنگری و اصلاح در فرآیند ، شاخص ها و مدل ارزیابی اعطای گواهینامه و تندیس های رعایت حقوق مصرف کنندگان اظهار داشت  : به کمک ارزیابی ، ایرادات و موانع مشخص می شود و به تبع آن اصلاح فرآیندها صورت می گیرد  
وی در ادامه با اشاره به تشکیل شورای روابط عمومی جایزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان خاطر نشان کرد : با سیاستگذاریهایی که در این شورا انجام می شود می توان از راهبردهایی همچون ظرفیت و توانمندی های شرکتهای برتر در حوزه رعایت حقوق مصرف کنندگان برای ارائه خدمت با کیفیت بیشتر به مردم بهره برد.  
مدیر کل روابط عمومی و تشکلهای مردم نهاد در بخشی دیگر از سخنانش ، سامانه ای شدن فرآیند ارزیابی عملکرد بنگاههای اقتصادی را به عنوان گامی بلند در راستای شفافیت  بیشتر این فرآیند نام برد و افزود : الکترونیکی شدن فرآیند ارزیابی عملکرد بنگاههای مذکور از دیگر برنامه هایی که در سال جاری در دستور کار دبیرخانه اعطای گواهینامه و تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان قرار دارد که البته با تمهیدات اتخاذ شده امید می رود این مهم محقق شود
زاده قشمی در ادامه با اشاره به اجرای طرح راهیان پیشرفت گفت : حرکت راهیان پیشرفت یکی از بارزترین مصادیق فعالیت های امیدآفرین است که در نگاه کارشناسانه می تواند هرساله تعداد زیادی از جامعه را با پیشرفت کشور و چگونگی دستیابی به اقتدار ملی آشنا سازد. لذا صاحبان صنایع و شرکتهای برتر در حوزه رعایت حقوق مصرف کنندگان می توانند آمادگی خود را اعلام کنند و میزبان این رویداد باشند.  
در انتها،  مدیران 40 شرکت منتخب حاضر در این مراسم ، گواهینامه و تندیس های خود در حوزه رعایت حقوق مصرف کنندگان را از دستان دکتر حسین فرهید زاده معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دریافت کردند.