اخبار شرکت‌ها - احتمالا بسیاری از افراد مشکل قطع شدن ناگهانی صدای تلویزیون را تجربه کرده اند . این مساله علاوه بر آنکه می تواند آزار دهنده باشد ، دلاتیل مختلفی در بوجود آمدنش نقش دارند .

گاهی با اقدامات اولیه میتوان علت را یافت و رفع کرد . ولی چنانچه علت قطع شدن ناگهانی صدای تلویزیون  ، خرابی قطعات داخلی باشد باید دستگاه را به تعمیرکاران مجرب محلی یا خدمات پس از فروش دستگاه سپرد. 

تابان سرویس ، تعمیرگاه تلویزیون در کرج است که خدمات تعمیر را در منزل انجام می دهد. در ادامه با دلایل رایج این مشکل آشنا می شوید. 

قطع شدن ناگهانی صدای تلویزیون می تواند به دلایل زیر باشد :

1.    اتصالات کابل‌ها: ممکن است که کابل‌های ارتباطی صدا بین تلویزیون و دستگاه‌های جانبی مانند گیرنده ، DVD پلیر و... از جای خود درآمده باشند و به همین دلیل صدا قطع شده باشد.
2.    مشکلات نرم‌افزاری: در بعضی مواقع، مشکلات نرم‌افزاری تلویزیون می‌تواند باعث قطع شدن صدا شود، به عنوان مثال مشکل در تنظیمات صدا یا بروزرسانی نرم‌افزار.
3.    خرابی اسپیکر: اگر اسپیکر تلویزیون خراب شده باشد، صدا قطع خواهد شد.
4.    مشکلات سخت‌افزاری: مشکلاتی مانند خرابی تراشه‌های صوتی و تصویری یا کارت‌های صوتی می‌توانند باعث قطع شدن صدا شوند.
بهترین راه برای تشخیص دقیق علت قطع شدن ناگهانی صدای تلویزیون، مراجعه به تکنسین متخصص است که با استفاده از ابزارهای تخصصی، می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و راهکار مناسب را برای رفع آن ارائه دهد.

 

 

آیا فرسودگی کابل می تواند منجر به قطع شدن صدا در تلویزیون شود؟

فرسودگی کابل ها می‌تواند منجر به قطع شدن صدا در تلویزیون شود. کابل‌های ارتباطی صدا، مانند HDMI، AUX و RCA، اگر خراب شده یا نامناسب باشند، می‌توانند باعث قطع شدن صدا شوند. علاوه بر این، اگر کابل‌ها به درستی وصل نشده باشند یا در اثر ایجاد فشار بر روی آنها از جای خود درآمده باشند، ممکن است باعث قطع شدن صدا شوند. بنابراین، در صورتی که با مشکل قطع شدن صدا در تلویزیون روبرو هستید، ابتدا باید کابل‌های ارتباطی را بررسی و مطمئن شوید که درست و به درستی وصل شده‌اند یا خیر ؟

علامت خرابی اسپیکر تلویزیون چیست؟

اگر مشکل قطع شدن ناگهانی صدای تلویزیون  به دلیل خرابی بلندگو ها باشد ، بهتر است علائم خرابی اسپیکر تلویزیون را بشناسید .  
1.    عدم وجود صدا: اگر هیچ صدایی از اسپیکر تلویزیون شما شنیده نمی‌شود، ممکن است اسپیکر خراب شده باشد یا با سیستم صوتی تلویزیون ارتباط برقرار نداشته باشد.
2.    صدای ناپایدار: اگر صدایی از اسپیکر شما شنیده می‌شود ناپایدار یا شلوغ است، ممکن است اسپیکر دچار خرابی یا اشکالات دیگری شده باشد.
3.    صدای خرد شدن یا ترکیدن: اگر صدایی شبیه به خرد شدن یا ترکیدن از اسپیکر تلویزیون شما شنیده می‌شود، احتمالاً اسپیکر دچار خرابی جدی شده است و نیاز به تعویض دارد.
4.    صدای خش خش: اگر صدایی شبیه به خش خش از اسپیکر شما شنیده می‌شود، بلندگو را باید بررسی کرد . 

آیا تعمیر تلویزیونی که صدا ندارد صرفه اقتصادی دارد؟

تلویزیونی که صدا ندارد قابل تعمیر است. اما میزان قابلیت تعمیر آن وابسته به علت اصلی مشکل و وضعیت کلی تلویزیون است. به طور مثال، اگر مشکل قطع صدا به علت خرابی اسپیکر تلویزیون باشد، معمولاً قابلیت تعمیر دارد و می‌توان با تعویض اسپیکر، مشکل را برطرف کرد. همچنین، اگر مشکل از کابل‌ها یا اتصالات صدا باشد، می‌توان با تعویض یا تعمیر آنها، مشکل را حل کرد.
اما در بعضی موارد، مشکل صدا ممکن است به دلیل خرابی قطعات داخلی تلویزیون، مانند برد صدا یا قطعات الکترونیکی، باشد که در این صورت نیاز به تعمیر تخصصی و با توجه به میزان خرابی قطعات، ممکن است هزینه‌بر باشد.
به همین دلیل، پیشنهاد می‌شود قبل از تصمیم گیری درباره تعمیر یا خرید یک تلویزیون جدید، بهتر است ابتدا با تعمیرکار مجرب مشورت کنید تا میزان خرابی و قابلیت تعمیر آن را بررسی کنند.