به گزارش «نود اقتصادی» در حالی که طبق اعلام انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، زمان تبلیغات انتخابات از ساعت ۸ صبح روز ۱۲ اسفند ماه آغاز می‌شود، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی از لیست‌ها و ائتلاف‌های انتخاباتی زودتر از موعد مقرر اقدام به برگزاری میتینگ‌های انتخاباتی کرده‌اند. 

یکی از این ائتلاف‌ها، "ائتلاف برای فردا" ( لیست منتصب به مسعود خوانساری) است که در دو دوره گذشته صاحب تمام کرسی‌های اتاق بازرگانی تهران شده است.

این ائتلاف که در این دوره دو لیست آماده کرده ، برای امروز بعدازظهر ( ۷ اسفند) فراخوان برگزاری جلسه در ساختمان شماره ۲ اتاق تهران را داده بود که با پیگیری انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی لغو شد.

دستور این جلسه بررسی وضعیت کاندیداهای ائتلاف و حامیان آنها، معرفی کاندیداهای عضویت در ائتلاف و همفکری و نظر خواهی در خصوص آنها،عکاسی از کاندیداها و بررسی هزینه‌های انتخابات عنوان شده بود.

فارغ از فعالیت‌های تبلیغاتی خارج از زمان تعیین شده ائتلاف برای فردا، برگزاری جلسه انتخاباتی در ساختمان اتاق بازرگانی تهران هم از جمله نکاتی بود که مورد انتقاد دیگر داوطلبان انتخابات اتاق بازرگانی قرار گرفت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از اعضای ائتلاف برای فردا در این دوره انتخابات شرکت نکرده و یا با عدم احراز صلاحیت از سوی انجمن نظارت بر انتخابات رو به رو شده‌اند. 

طبق آئین‌نامه جدید، فعال اقتصادی که قصد کاندیداتوری دارد باید طی یک سال حداقل ۱۵ میلیارد تومان فروش داشته و  ۲۰ کارمند بیمه شده به نامش ثبت شده باشد.

این موضوع باعث شده که اعضای ائتلاف برای فردا دو لیست برای این انتخابات در نظر داشته باشد تا در صورت حذف افرادی از لیست اول، نفرات لیست دوم جایگزین شوند.  

باید دید این ائتلاف که در دوره اخیر با حمایت دولت قبل تمام کرسی‌های هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران را بر عهده گرفته بود، در این دوره با چه آرایشی در انتخابات شرکت می‌کند.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند انتقادات نسبت به عملکرد این ائتلاف در مدیریت اتاق طی دوره‌های هشتم و نهم شرایط را برای پیروزی مجدد آن‌ها در انتخابات پیش رو دشوار کرده است.