به گزارش «نود اقتصادی»، حزب کارگزاران سازندگی معمولا از ارکان ثابت اتاق بازرگانی در دهه‌های اخیر بوده و هرگاه دستشان از حضور در دولت کوتاه مانده سعی کرده‌اند با حضور در اتاق بازرگانی پایگاهی برای خود دست و پا کنند.

این روزها هم که بحث ثبت نام در دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران داغ شده یکی از مهره‌های تاثیر گذار حزب کارگزاران علی رغم عدم احراز شرایط در حال ورود به چرخه انتخابات است.

مهدی کرباسیان معاون وزیر صمت دولت روحانی در شرایطی قصد ورود به انتخابات را دارد که کارت عضویت وی سابقه دو ساله ندارد و طبق قانون نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند. اما تلاش‌هایی در هیات نظارت بر انتخابات در حال شکل گیری است که به بهانه تمدید خودکار کارت بازرگانی کرباسیان در دوره کرونا وی را وارد کارزار انتخابات کند. 

دو سال قبل و در دوره همه گیری ویروس کرونا طبق مصوبه ستاد کرونا تمام مجوزهای کسب و کارها به مدت یک سال تمدید شد اما این تمدید شامل کارت بازرگانی می‌شود و ربطی به کارت عضویت ندارد. 

گفتنی است انجمن نظارت بر انتخابات که روی صلاحیت افراد خاصی مانند کرباسیان نظر می‌دهد، برای تایید صلاحیت وی تحت فشار قرار گرفته است.

محمد جواد حسینی معاون پارلمانی وزیر صمت، جهانبخش سنجابی، جعفر مرعشی (از افراد نزدیک به نهاوندیان)، حسین میرمحمد صادقی (فرزند علاالدین میرمحمد صادقی) و غلامحسین جمیلی اعضای این هیات هستند.