اخبار شرکتها-دلیل سفر شما هر چه که باشد، یکی از بهترین روش­ها برای سفر، سفر با هواپیما است و شما به این منظور نیاز به خرید بلیط هواپیما دارید. روش­های مختلفی برای خرید بلیط وجود دارد ودر بین این روش­ها افراد به دنبال راهی برای خرید بلیط ارزان هواپیما هستند.

برای خرید بلیط ارزان می­توانید از روش­هایی نظیر خرید بلیط چارتر، خرید بلیط لحظه آخری یا رزرو بلیط قبل از سفر استفاده کنید. جدای از خرید بلیط ارزان هواپیما برای برخی از افراد به ویژه افرادی که معلولیت دارند نحوه سفر با هواپیما مطرح است.

برخی به اشتباه تصور می­کنند که شرایط سفر افراد معلول با هواپیما فراهم نیست! این یک باور کاملا اشتباه است و بهتر است بدانید آژانس­های مسافرتی برای سفر راحت امکانات ویژه­ای را برای معلولین در نظر گرفته اند.

در این مقاله قصد داریم تا به توضیح بیشتر در خصوص امکانات ایرلاین ماهان برای معلولین اشاره کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص تا پایان این مقاله با همراه باشید.

سفر افراد معلول با هواپیما

امکانات ایرلاین­های مسافرتی برای سفر بهتر افراد معلول و نیز همراهان آنها محدود نیست و به این منظور امکانات زیادی در نظر گرفته شده است . در این خصوص لازم به توضیح است که شرکت­های مختلف هواپیمایی امکانات مختلفی را برای معلولین در نظر گرفته­اند، اما نکته مشترک بین تمام آنها توجه به رفاه حال معلولین در طول سفر برای داشتن یک سفر بهتر است.

افرادی که دارای معلولیت هستند، برای داشتن یک سفر بهتر، باید به نکاتی که در این خصوص وجود دارد بیشتر توجه کنند. از جمله مهمترین موارد توجه به رزرو بلیط است. هنگام رزرو بلیط بهتر است گزینه معلول بودن را انتخاب کرده، در این صورت ایرلاین مسافرتی مورد نظر با توجه به نوع بلیط رزرو شده توسط شما اقدامات لازم را برای راحتی سفر معلولین فراهم می­کند.

از جمله این امکانات هم می­توان به خدماتی نظیر در نظر گرفتن ویلچر و انتخاب یک صندلی در جای مناسب اشاره کرد. از طرفی دیگر برای رفاه حال بیشتر افراد معلول باید به فرودگاه مقصد و نیز امکانات آنها توجه کنید. به طور مثال فرودگاهی را انتخاب کنید که امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی مخصوص برای معلولین داشته باشد.

برخی از معلولین هم نیاز به مراقبت­های خاص دارند. به منظور جلوگیری از بروز هر نوع مشکلی بهتر است در طول سفر یک پرستار به عنوان همراه با افراد معلول باشد و در صورت بروز هر گونه مشکلی مسئولین پرواز را در جریان قرار دهد.

خدمات ایرلاین ماهان برای افراد دارای معلولیت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امکانات سفر برای افراد دارای معلولیت

برای سفر بهتر افراد معلول باید قبل از سفر به وسایل و تجهیزات مورد نیاز آنها توجه داشته باشید و تمام وسایل ضروری همراه بیمار باشد.

یکی دیگر از خدمات ارائه داده شده برای سفر معلولین با هواپیما خدماتی تحت عنوان CIP است. این خدمات مخصوص معلولین بوده و به منظور سفر راحت­تر بسیار به آنها کمک می­کند. به این معنا که معلولین با استفاده از این خدمات راحت­تر سوار هواپیما شده و خروج آنها نیز راحت­تر خواهد بود. با استفاده از این خدمات امتیازات ویژه برای معلولین در نظر گرفته شده و دیگر نیاز نیست افراد معلول در صف ورودی هواپیما منتظر بمانند! می­توانند در این زمان بدون مشکل در اتاق مخصوص تا زمان پرواز هواپیما استراحت کنند.

ایرلاین­های مسافرتی مختلف امکانات متفاوتی را برای افراد معلول در نظر گرفته­اند که در ادامه به توضیح بیشتر در خصوص خدمات ایرلاین ماهان برای افراد دارای معلولیت می­پردازیم. اگر قصد سفر با این ایرلاین را دارید با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص خدمات آن برای معلولین کسب کنید.

شرایط سفر معلولین با ایرلاین ماهان

ایرلاین ماهان از جمله ایرلاین­هایی است که خدمات ویژه­ای را برای معلولین در نظر گرفته است. این خدمات شامل تمام پروازهای آن از جمله پرواز تهران مشهد (https://www.alibaba.ir/flights/THR-MHD )می­شود. برای خرید بلیط از این ایرلاین با یک سری کد برای معلولین روبرو می­شوید که هر یک از آنها مفاهیم خاصی را در بر دارند و امکانات خاصی را ارائه می­دهند. در ادامه به توضیح بیشتردر خصوص 3 مورد از این کدهای تعریف شده برای معلولین می­پردازیم.


 

خدمات ایرلاین ماهان برای افراد دارای معلولیت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد WCHR

این کد برای افرادی تالیف شده که توانایی بالا و پایین رفتن از پله­های هواپیما را دارا هستند و همچنین توانایی راه رفتن در راهرو هواپیما را دارند. به طور کلی می­توان گفت افرادی که توانایی راه رفتن را دارند، اما به دلایلی نظیر بیماری نمی­توانند مسافت­های زیادی نظیر مسافت فرودگاه تا هواپیما را طی کنند و برای رفتن این مسیر درخواست ویلچر دارند.

در ایرلاین ماهان هنگام رزرو بلیط می­توانید این کد را فعال کرده و در مسیر رفت و برگشت از هواپیما تا فرودگاه از ویلچر استفاده کنید. علاوه بر افراد معلول افراد سالمند به جهت راحتی بیشتر می­توانند از این کد استفاده کنند.

مطالب جذاب دیگر : هتل اصفهان - هتل عالی قاپو اصفهان

کد WCHS

این کد را می­توان به نوعی شرایطی برعکس کد قبلی دانست. این کد بیشتر برای افرادی مورد استفاده قرار می­گیرد که می­توانند مسیر طولانی تا رسیدن به هواپیما را طی کنند و برای این مسیر درخواست ویلچر ندارند، اما در مقابل توانایی بالا و پایین شدن از پله­های ورودی هواپیما به منظور ورود و خروج از هواپیما را دارا نیستند.

برای افرادی که می­خواهند از این امکانات بهره­مند شوند، هنگام رزرو بلیط کد مربوطه را فعال کرده. در این صورت ایرلاین ماهان تمهیدات لازم برای راحتی بیشتر شخص به هنگام بالا و پایین شدن از پله­های هواپیما را فراهم می­کند.

کد WCHC

این کد را می­توان یک کد کامل دانست که امکانات زیادی را برای افراد معلول فراهم می­کند. این کد مخصوص افرادی است که هیچگونه توانایی حرکتی نداشته و در تمام مراحل از جمله طی کردن مسیر تا هواپیما و همچنین برای بالا و پایین شدن از پله­های هواپیما و برای حرکت در راهرو هواپیما نیاز به کمک دارند.

با فعال سازی این کد در تمام مراحل توضیح داده شده ویلچر در اختیار شخص قرار داده می­شود. جالب است بدانید ویلچر این کد کمی متفاوت بوده و دارای قابلیتی است که می­توان از آن برای حرکت دادن شخص معلول در بین کابین هواپیما استفاده کرد. شما برای هر سفر از جمله پرواز تهران مشهد می­توانید از این قابلیت­ها استفاده کنید.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله با قابلیت­های ایرلاین ماهان برای افراد معلول آشنا شدید. علاوه بر این مورد به توضیح بیشتر در خصوص روش­های خرید بلیط ارزان هواپیما برای پروازهایی نظیر پرواز تهران مشهد پرداختیم. دانستید که شرکت­های هواپیمایی مختلف از جمله ایرلاین ماهان برای راحتی بیشتر سفر برای افراد معلول امکانات مختلفی را در نظر گرفته­اند. برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی از این امکانات تا کنون سفر با هواپیما را تجربه نکرده­اند. در صورتی که با فعال سازی کدهای مربوطه به هنگام رزرو بلیط افراد معلول می­توانند یک سفر بسیار راحت را تجربه کنند.