اصغر سلیمی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در گفتگو با «نود افتصادی»، با بیان اینکه حمایت از تولید داخل طبق فرمایش مقام معظم رهبری تکلیف همه دستگاه‌های مسئول است، گفت: توجه به تولید داخل قطعا اقتصادی پویا و متکی به دورن برای ما رقم خواهد زد.


نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حمایت شبکه بانکی از بخش پیشران اقتصادی در شرایط فعلی که ضعف منابع مالی این بخش را قفل کرده لازم است، افزود: بانک ها متاسفانه با بهانه تراشی وظیفه تکلیفی خود در حوزه ارایه تسهیلات را انجام نداده و با سرازیر منابع به سمت شرکت های سرمایه‌گذاری زیرمجموعه خود بنگاه داری می‌کنند.


وی با بیان اینکه انتظار ما از شبکه بانکی و بانک مرکزی تعامل بیش از پیش در بخش توجه به تولید است، تصریح کرد: توجه به قوانین تسهیل کسب و کار از سوی شبکه بانکی می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را مرتفع کند.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه مجلس آماده هر نوع همکاری با دولت در مسیر حمایت از بخش تولید در حوزه دولتی و خصوصی است، گفت: لازمه تولید با کیفیت و حتی کسب سهم بیشتر از بازارهای خارجی این است که تولید در کشور بدون دغدغه انجام شده و قفل ضعف منابع مالی باز شود.


سلیمی با بیان اینکه حمایت از تولید داخل باید منوط به نظارت بر تولیدات نیز باشد، افزود: اینکه همه حمایت ها معطوف به تولیدات ملی شود و تسهیلات کافی نیز اعطا شود مستلزم تولید با کیفیت بوده تا مردم خود به انتخاب اجناس ایرانی اقدام کنند.


وی با تاکید بر اینکه بخش تولید و پیشران اقتصادی همیشه در اشتغال رایی پیشقدم بوده از این رو لازم است حمایت های کافی از آن صورت بگیرد، تصریح کرد: اهلیت سنجی در ارایه تسهیلات لازم است اما پس از آن سنگ اندازی بانک ها پذیرفتنی نیست.


عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بانک مرکزی باید رصد بیشتری نسبت به فعالیت شیکه بانکی و نوع رفتار آن ها با تولید کننده داشته باشند تا گزارشی از تخلف آن ها در این خصوص به مجلس نیز ارایه کند.