به گزارش «نود اقتصادی»، عباس خطیبی، معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار داشت: برای احداث و اتمام ۴۹۰ کیلومتر باقی مانده از پروژه خط‌آهن زاهدان - چابهار، ۳۰۰ میلیون یوروی دیگر مورد نیاز است. به طور طبیعی همه این مبلغ را امسال نیاز نداریم اما برای اتمام پروژه چابهار - زاهدان و اتمام آن تا پایان سال آینده نیازمند ۳۰۰ میلیون یورو هستیم. 

وی بیان کرد: تامین مالی چهار پروژه ریلی دیگر را در دستور کار داریم. بخشی از اعتبار مورد نیاز این چهار پروژه ۱۴ آبان ماه تامین و ابلاغ شد؛ هر چند که کل مبلغ مورد نیاز برای این پروژ‌ه‌ها را پوشش نمی‌دهد اما بخشی از منابعی است که باید برای این پروژه‌ها تامین شود. قطع به یقین می‌گویم که تا پایان امسال پروژه ریلی بستان‌آباد - تبریز به طول ۴۴ کیلومتر و پروژه رشت- کاسپین به طول ۳۶ کیلومتر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: پروژه دیگر، راه‌آهن میانه اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر است که بخش عمده آن ساخته شده است؛ با توجه به حمایت دولت و مسئولان استان از این پروژه تلاش می‌کنیم تا پایان سال یا حداکثر اوایل سال آینده خط آهن میانه- اردبیل را برای بهره‌برداری آماده کنیم.