به گزارش «نود اقتصادی»، محمد حسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس اظهار داشت: در برخی کمبودهای وزارت صمت فاطمی امین مقصر نیست که بخواهد تاوان استیضاح را بدهد‌. 

وی بیان کرد: زمانی که فاطمی‌ امین مدیریت وزارت صمت را برعهده گرفت شرایط خاصی در کشور حاکم بود، باید اجازه دهیم تا برای اجرای امور فرصت داشته باشد، البته وی خوشبختانه اصلاحاتی را نیز در این باره انجام داده است. 

این نماینده گفت: به نظر من با استیضاح کردن وزیر صمت کاری حل نخواهد شد و اتفاقی شکل نخواهد گرفت و هر کسی بخواهد در جایگاه وزیر صمت بنشیند عملکرد بهتر از وی را نخواهد داشت. 

وی افزود: استیضاح فاطمی امین در این موقعیت به صلاح نیست و اگر قرار بر استیضاح باشد فرد دیگری باید چوب این استیضاح را بخورد زیرا اوضاع بازار و مواردی از این دست، همه‌اش فقط مربوط به وزیر صمت نیست. 

آصفری گفت: به نظر من باید به وزیر صمت فرصت داده شود تا همین نواقصی که هست رفع شود زیرا با طرح مداوم استیضاح و رفتن فاطمی امین و آمدن فرد دیگر، اصلاحی در امور صورت نمی‌گیرد، بلکه شرایط بدتر خواهد شد چرا که تا فرد دیگری بیاید و به اوضاع آشنا شود و بخواهد شرایط بازار و تولید را ببیند، یک سال زمان می‌برد و عمر دولت تمام می‌شود و اتفاق خاصی هم نمی‌افتد.