به گزارش «نود اقتصادی»، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: از ابتدا درخواست ما برای تامین مالی پروژه ریلی چابهار- زاهدان از صندوق توسعه ملی یک میلیارد دلار بود که در آن زمان با ۳۰۰ میلیون یورو موافقت شد که برای تسریع در عملیات اجرایی پروژه با دستور رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه ملی به این پروژه کمک شد. 

وی بیان کرد: برای دریافت این منابع، مهلت ۲ ساله در نظر گرفته شده بود که در این مدت ۲۵۰ میلیون یورو از این ۳۰۰ میلیون یورو استفاده شد، البته از لحاظ کاری، کارگاه آماده جذب منابع بود اما با تاخیراتی که در تامین ارز به‌ وجود آمد، موجب تاخیر در جذب منابع شد؛ بنابراین نیازمند تمدید ۶ ماهه مهلت دریافت ۵۰ میلیون یوروی باقی مانده بودیم که در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت این مهلت، تمدید ‌شد. 

خادمی افزود: طرح موضوع تمدید تامین اعتبار پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت موجب شد علاوه بر موافقت با تمدید مهلت دریافت ۵۰ میلیون یورو باقی مانده از سهمیه ۳۰۰ میلیون یورویی، بر تکمیل این طرح در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تکمیل این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۲ یا ابتدای ۱۴۰۳ باید منابع دیگری از محل تهاتر نفتی و یا از صندوق توسعه ملی تامین شود. در جلسه هیات دولت تاکید شد پروژه ریلی چابهار- زاهدان تا ۱.۵ سال آینده به اتمام برسد. برای تکمیل این پروژه تا پایان سال آینده حداقل حدود ۳۰۰ میلیون یوروی دیگر مورد نیاز است.