به گزارش «نود اقتصادی»،‌ پرویز آقایی، پژوهشگر حوزه مسکن اظهار داشت: اگر چهار میلیون مسکن را در دو سال بسازیم یعنی باید دو تهران جدید را بسازیم و سبک زندگی ۱۶ میلیون نفر را تغییر دهیم. اجتناب از ساخت مسکن بی هویت، می‌بایست مورد توجه باشد.

وی بیان کرد:‌ در بحث مسکن باید یک ایدیولوژی مشخص داشته باشیم، به نظر بنده در دهک‌های یک تا چهار مداخله حداکثری دولت لازم است، در دهک‌های میانی حمایت دولت را لازم می دانم. لذا بر این باورم برای دهک‌های پایین هم اکنون دو میلیون خانوار وجود دارد که علاوه بر مسکن به شغل لازم نیاز دارند. از این رو بر این باورم اشتغال همراه با مسکن لازمه دهک‌های پایین است.

آقایی گفت: از سوی دیگر درخانوارهای دهک‌های میانی فقط باید حمایت کرد به گونه‌ای که به آنها زمین بدهیم و این دهک‌ها با منابع خود به مرور، زمین تحویلی را خواهند ساخت. لذا بر این باورم شهرک‌های غیر شغلی و خوابگاهی یک آسیب جدی است که نهضت ملی باید به آن توجه کند.

این پژوهشگر حوزه مسکن افزود: بر اساس داده‌های موجود ما به سالی ۶۰۰ هزار واحد مسکونی نیازداریم تا در ۸ سال بتوانیم موضوع مسکن را در کشور حل کنیم. از سوی دیگر باید به ۵۰۰ هزار خانواری که هر لحظه احتمال طرد از کلان شهرها را دارند توجه ویژه ای داشته باشیم.