به گزارش «نود اقتصادی»، غلامرضا سلامی، عضو انجمن حسابداران خبره اظهار داشت: مرداد ماه سال ۹۹ بازار تغییر مسیر داد و شاخص شروع به ریزش کرد از آن زمان تا کنون هیچکس به بررسی دلایلی که بازار را حبابی کرده بود و منجر به رشدهای شارپی شاخص شده بود نپرداخت.

وی بیان کرد: در بازار سرمایه مهم‌ترین پرسش این است که وقتی اتفاق خاصی در بخش واقعی اقتصاد رخ نداده بود چگونه بازار ما در عرض چند ماه چندین برابر شد؟ آن زمان وقتی از حبابی بودن بازار صحبت می‌شد بسیاری بر این باور بودند که تحلیل‌های مبنی بر جبابی بودن شاخص نادرست بوده و بازار پتانسیل رشد بیشتر را دارد.

این عضو انجمن حسابداران خبره افزود: بازار بورس آینه اقتصاد است و بخش واقعی اقتصاد ما در آن سال هیچ تغییری نکرده بود و نباید آن حجم از رشد را در بازار سهام می‌داشتیم.

سلامی گفت: اگر شرایط فعلی ادامه پیدا کند در سال ۱۴۰۱ هیچ اتفاق برای بازار بورس نمی‌افتد. اما اگر تحرکاتی در بخش واقعی اقتصاد به وجود بیاید مثلاً ما با رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری روبه‌رو باشیم در آن شرایط بازار سهام می ‌واند از وضعیت بهتری برخوردار باشد.

وی بیان کرد: واقعیت این است که تا تحرکات گفته شده ایجاد نشود هر قدر هم که از بازار حمایت شود ما شاهد تغییری نخواهیم بود.