به گزارش «نود اقتصادی»، از سلبریتی‌‌های فضای مجازی ( محمد مهاجری-سردبیر خبرآنلاین) با کنار هم قرار دادن دو عدد از بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نتیجه گرفته است که بودجه نهاد ریاست جمهوری در سال جاری نسبت به پارسال رشد ۲/۵ برابر داشته است.

این درحالی است که افراد آشنا به اعداد و ارقام بودجه به‌خوبی می‌دانند که برخلاف عدم شفافیت دولت روحانی، در سال جاری بودجه همه زیرمجموعه‌های هر  دستگاه اجرایی در یک جا تجمیع شده و البته در فایل جداگانه‌ای با عنوان «اطلاعات تکمیلی» ارقام به ریز هر دستگاه اجرایی با زیرمجموعه‌ها نیز درج شده است. 

برای مثال در فایل ماده واحده که خلاصه بودجه دستگاه‌های اجرایی است، بودجه نهاد ریاست جمهوری رقم  ۱۵۳۸ میلیارد تومان است (جدول شماره یک). اما در فایل «اطلاعات تکمیلی» چون بودجه زیرمجموعه‌های نهاد ریاست جمهوری نیز به تفکیک آمده، این رقم نزدیک به ۹۶۴ میلیارد تومان است. 

در واقع اعداد جدول شماره ۱ که ماده واحده بوده و مورد استناد این سلبریتی‌‌ فضای مجازی قرار گرفته، سرجمع بودجه نهاد ریاست جمهوری با زیرمجموعه‌های خود همچون مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت، کمک‌های ضروری نهاد ریاست جمهوری، هیات عالی گزینش، فرهنگستان علوم ایران، فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، فرهنگستان علوم پزشکی، معاونت امور زنان و خانواده، بنیاد ایران‌شناسی، فرهنگستان هنر و دیگر زیرمجموعه‌هاست.