به گزارش «نود اقتصادی»، امیرحسین بانکی پور در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو اظهار داشت: مجلس این چند روز نشان داد که نسبت به اعتماد به وزرا بسیار جدی است.  ابهاماتی در مورد وزیر نیرو داریم که انشاالله پاسخ بدهند و حجت تمام شود. کارنامه او در وزارت صنایع توسط برخی دوستان به اطلاع من رسید، افراد همکار با او انتقاداتی به عملکردش داشتند که به برخی از آنها پاسخ داده است.

وی بیان کرد: یکی از انتقادات به او عزل بی مورد مدیران انقلابی بوده که قول داده مراقبت کند، در مورد باندبازی هم به او نقدهایی شده بود که او قول داده با باند بازی مبارزه کند.  

این نماینده افزود: به من ثابت شده او اهل فساد نیست، ما دولت رئیسی را به عنوان دولت ضد فساد انتخاب کردیم، لابی گری و رفیق بازی مقدمه فساد است و همه وزرا باید چهره ضد فساد خود را نشان بدهند. برنامه وزیر پیشنهادی متمایز از برنامه های قبل وزارت نیرو نیست. محرابیان باید منابع برنامه خود را مشخص کند.

بانکی پور گفت: دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی حوزه نیروگاه بدهکار است، محرابیان چه برنامه‌ای برای آن دارد؟ در برنامه‌ی محرابیان مشخص نیست کمبود تولید برق چطور تامین خواهد شد.