به گزارش‌«نود اقتصادی»، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پارلمان، در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت در مخالفت با این گزینه پیشنهادی، طی سخنانی اظهار داشت: آنچه که برای ما در این سال‌های اخیر بیش از همه اهمیت پیدا کرده است، این است که مردم به یک جریان انقلابی پاکدستی اعتماد کردند و از مجلس، دولت و شوراها انتظار دارند که جریانات اداره کشور بر این مدار حرکت کنند.

وی بیان کرد: به همین دلیل دوستان اگر ملاحظه فرموده باشند بنده در مخالفت و موافقت‌ها بیش از آنکه به کارآمدی افراد نگاه کنم که طبیعتاً اینها در کمیته‌های تخصصی دولت بررسی شده است- به سلامت افراد و پاکدستی آنها حساسیت نشان داده‌ام.

نادران افزود: در مجالس گذشته بحث جدی بین ما و دوستان ما وجود داشت که این حیف و میل، حیفش بدتر است یا میلش؟ تا میل نباشد حیف نیز اتفاق نخواهد افتاد. امروز در کشور «نفوذ» از پنجره فساد به کشور وارد شده است؛ اگر امروز فخری زاده‌های ما را می‌زنند به دلیل فساد در نقطه‌هایی است که باید روی آن رصد کرد و هیچ تعارفی هم نکنیم.

این نماینده مخالف وزیر پیشنهادی نفت بیان کرد: بنده چند نکته را به وزیر پیشنهادی نفت گفتم برای اینکه بدانند من چه می‌دانم اما متاسفانه ایشان نگرفتند. به ایشان گفتم لیست اموال شما در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است، دیدید؟ که گفت خیر ندیدم! به او گفتم چه دارید؟ گفت شما چه می‌دانید؟ گفتم من می‌پرسم شما چرا می‌گویید؟ گفت سه آپارتمان در هروی که یکی آپارتمان همسرم است از ارث پدر ایشان بوده و یکی هم برای پسرم است. گفتم من از مراجع ذیصلاح استعلام گرفتم و ۹ مورد از اموال ایشان را در دو برگه کاغذ استعلام گرفتم. کسی که به این صراحت خلاف واقع می گوید در جاهای دیگر هم همین گونه خواهد بود.