به گزارش «نود اقتصادی»، ابراهیم شیبانی، رئیس کل اسبق بانک مرکزی اظهار داشت: محال است که یک رییس جمهور آمریکا بیاید و مخالف روال گذشته عمل کند ‌و ‌سیاست‌ها عوض شود. آمدن بایدن ابدا نمی‌تواند سیاست آمریکا را عوض کند چون باید حافظ آن بنیان اقتصادی باشد.

وی بیان کرد: بایدن که بیاید اتفاق خاصی نمی افتد و حتی ممکن است از یک نظر بدتر هم باشد. ترامپ هم‌پیمانان خود را دلسرد کرد ولی بایدن در اجماع‌سازی موفق تر است و می تواند هم‌پیمانان اروپایی و آسیایی خود را جمع و جور کند. 

رئیس اسبق بانک مرکزی افزود: بوش‌در سال ۸۷ یک‌میلیارد و هفتصد شصت میلیون دلار از اموال بانک مرکزی را بلوکه کرد و تا سال ۹۵سرقت دیگری نبود تا اینکه اوباما ۹سال بعد در تیرماه با ما برجام را امضا کرد و در خرداد یک میلیارد و‌هفتصد هزار دلار پول بانک مرکزی را سرقت کرد و حتی داخل ایران هم اعتراضی نشد.

وی ادامه داد: بایدن همان‌موقع معاون اوباما بود و الان اوباما مشاور بایدن هست و این نیست که ما فکر می کنیم دنیا عوض می شود و هرچند شعارها مقداری فرق دارد و بایدن نگهبان نظامی هست که براساس سرمایه داری هست و درون آن سرمایه داری کسانی هستند که کاملاً منافع خود را می‌جویند.

ابراهیم شیبانی افزود: اول که برجام امضا شد، جشن در خیابان ها راه افتاد و رییس بانک مرکزی وقت در جلسه‌ای گفت هزار ال سی باز شد در حالی که کسی که این حرف را میزند اساسا نمی‌داند ال سی چیست و بعد همه دیدیم که حتی یک معامله ۲۰ میلیون دلاری نتوانستیم از طریق بانک‌هایشان انجام دهیم.

وی گفت: برداشتن تحریم‌ها برای بایدن به این سادگی نیست چون در زمان ترامپ بیش از ۷۰۰ تحریم شخص حقیقی و حقوقی علیه ما انجام شد و زمان اوباما حدود ۸۰۰ تحریم هم آنها داشتند که برچسب هسته ای ندارد و مثلا بعنوان تروریسم و حقوق بشر است، بنابراین این ۱۵۰۰ شخصیت حقیقی و حقوقی هست. بنابراین برداشتن تحریم‌ها برای بایدن به این سادگی نیست چون نظام آمریکا مانع می شود و صهیونیست‌ها دنبال این مسئله هستند.