به گزارش‌ «نود اقتصادی»، شمس‌الدین حسینی، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس اظهار داشت: دولت در هیج بخشی از لایحه بودجه سال آینده از ارز ۴۲۰۰ تومانی صحبتی به میان نیاورده و نگاهش در این لایحه کاملا  اتخاذ سیاست چند نرخی ارزی است.

وی بیان کرد: دولت با ادعای کنترل قیمت‌ها و پایین نگاه داشتن اقلام مورد نیاز مردم طی سال‌های گذشته از ارز ترجیحی استفاده کرده است اما براساس واقعیت‌های بازار و گزارش نهادهای تخصصی مانند دیوان محاسبات کشور این ارز عمدتا در اختیار افراد خاص قرار گرفته و در نتیجه منجر به تشکیل یک سری پرونده برای گروه‌ها شده و افرادی هم دستگیر شده‌اند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس افزود: کمیسیون تلفیق بودجه نرخ ارزی که برای محاسبات در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته‌اند، بسیار پایین تر از نرخ ارز مورد نظر دولت است و باید در ادامه بحث کنیم که آیا به دولت همانند گذشته اجازه استفاده از چنین رانت عظیمی را بدهیم یا خیر.

حسینی بیان کرد: ما در کمیسیون تلفیق بودجه تنها نرخ محاسباتی که در بخش‌های مختلف لایحه بودجه دولت از ۴۲۰۰ تومان تا ۱۱ هزار و پانصد تومان و ۱۷ هزار و پانصد تومان و حتی در بخشی دیگر نرخ سامانه معاملات الکترونیکی و نیما را آورده بود، اصلاح کردیم و اکنون این هنر دولت است که بتواند نرخ ارز ۲۶ هزارتومانی را کاهش دهد، البته امیدواریم که آن را افزایش ندهد.