مرتضی عزیزی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در گفتگو با «نود اقتصادی» در خصوص افزایش قیمت صنایع شوینده به دلیل مشکلات مواد اولیه اظهار کرد: تاکنون انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی، برای تامین کسری مواد اولیه مورد نیازخود، هیچ مکاتبه ای با ما نداشته است.

وی افزود: فعالان صنف شوینده باید درخواست خود را اعلام کنند تا ببینیم که محصول مورد نیاز آنها در شرکت های پتروشیمی داخلی تولید می شود یا خیر؟ واحدهای مختلف صنعت پتروشیمی در حال حاضر با صددرصد ظرفیت فعال بوده ومشکلی در تولید ندارند و تولیدات صنعت پتروشیمی هم در بورس عرضه می شود.

به تازگی، رئیس انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی از افزایش ۴۰ درصد قیمت مصوب ۶ محصول شوینده و بهداشتی خبر داده و اعلام داشته که  قیمت بقیه مواد شوینده نیز ۳۰ درصد افزایش یافته است.

بختیار علم‌بیگی، گفته که الکل چرب، یکی از مواد لازم برای تولید ماده اولیه مورد نیاز محصولات شوینده بوده که باید توسط پتروشیمی‌ها به واحدهای صنایع شوینده تحویل داده شودو توضیح داده که در حال حاضر پتروشیمی شازند، الکل چرب را فرآوری کرده و در اختیار صنایع شوینده قرار می‌دهد، اما خودش حاضر نیست که این ماده را وارد کند. به همین دلیل از واحدهای تولیدکننده محصولات شوینده می‌خواهد تا نسبت به واردات الکل چرب اقدام کنند.