به گزارش «نود اقتصادی»، جمشید عدالتیان، عضو اتاق بازرگانی اظهار داشت: در صنعت مشکلات فراوانی وجود دارد و فکر نمی‌کنم در مدت زمان کوتاه باقی‌مانده بتوان کار خاصی را برای بهبود اوضاع انجام داد. به علاوه اگر مسئولان زیر مجموعه وزارت صمت تغییر کنند و با روی کار آمدن مهره‌های جدید فرصت کافی برای ایجاد تغییرات نیست.

وی بیان کرد: به همین منظور انتظار تغییر اساسی کمی دور از ذهن خواهد بود و این در حالی است نقش وزارت مذکور در بهبود اوضاع بسیار پررنگ است، چراکه تقریبا ۷۰ درصد تولید ناخالص ملی زیر نظر این وزارتخانه است. با این اوصاف نباید توقع معجزه را در شرایط کنونی داشت و در بهترین حالت ممکن است وضعیت فعلی ادامه ‌یابد.

عضو اتاق بازرگانی افزود: به زعم من شخصی که در این مدت کم به‌عنوان وزیر انتخاب می‌شود، ریسک بزرگی را پذیرفته است. به این دلیل که کنترل تورم و تامین ارز، خارج از اراده وزیر صمت است، اما بازرگانی و تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم به عهده ایشان خواهد بود.

جمشید عدالتیان گفت: به عبارت دیگر زمانی که کنترل ارز در اختیار وزیر جدید نیست و با وجود تحریم‌های سنگین تجارت خارجی شکل نمی‌گیرد، می‌تواند مشکلات را دوچندان سازد و این قابل توجه است.