به گزارش «نود اقتصادی»، محمدرضا معتمد، عضو هیات مدیره سازمان بورس اظهار داشت: بازار یک روز مثبت و روزی دیگر منفی است، اما همیشه باید ابزارهای لازم برای معاملات بازار آماده باشد. یکی از ابزارهای مورد نیاز در معاملات بازار سرمایه، استفاده از عرضه اولیه است که می‌تواند زمینه رونق این بازار را فراهم سازد.

وی بیان کرد: دولت اقدام هایی را در زمینه افزایش سهام شناور آزاد شرکت‌ها به ۲۵ درصد و نیز پیگیری افزایش سرمایه بوسیله سلب حق تقدم که به تصویب مجلس رسید انجام داده که این نوع حمایت دولت می‌تواند بر روند معاملات بورس تاثیرگذار باشد.

عضو هیات مدیره سازمان بورس افزود: بازار سرمایه در ذات خود ریسک نوسان دارد؛ بنابراین اصلاحی که اکنون بازار در حال تجربه آن است طبیعی، و نباید سهامداران از چنین موضوعی ترس یا نگرانی داشته باشند. بازار سرمایه همیشه با برآیند مثبت همراه بوده و سهامداران نباید برای کوتاه مدت به شرایط بازار نگاه کنند، بلکه صبوری لازمه سرمایه‌گذاری در این بازار است و تصمیم‌گیری روزانه سهامداران، بازار را دچار التهاب می‌کند.

محمدرضا معتمد افزود: این بازار بارها ثابت کرده که بازدهی معقولی را نسبت به دیگر بازار ها به فعالان بازار ارایه داده؛ بنابراین سهامداران باید با دید میان مدت و بلندمدت برای سرمایه گذاری در این بازار ورود کنند.