به گزارش «نود اقتصادی»، فرامرز توفیقی، رئیس کمیته دستمزد شوراهای اسلامی کار اظهار داشت: حق مسکن دیگر از الویت دولت خارج شده است و به نوعی توهین به خانواده های کارگری است. خانواده های کارگری نسبت به دولت بد بین شده اند.

وی بیان کرد: معاونت وزارت بهداشت اعلام کرده است که هزینه بهداشتی برای مقابله با کرونا برای یک خانواده ۴ نفره در ماه حدود  یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. این اظهارات به این معنی است هزینه سلامت در خانواده کارگری از ۳.۷ درصد به ۸ درصد رسیده است و در خانواده روستایی از۴.۹ به ۱۲.۹ درصد می رسد.

رئیس کمیته دستمزد شوراهای اسلامی کار گفت: اگر فرد بالای ۶۰ سال در خانواده باشد این رقم به ۱۲.۳ درصد می رسد. این هزینه به جز هزینه درمان است و اگر خانواده‌ای بخواهد به توصیه‌ها گوش کند هزینه‌هایی مانند مصرف مکمل ها ، گیاهان دارویی و برخی غذاها هم به میان می آید.

توفیقی بیان کرد: هزینه های غیر مستقیم کرونا برای جامعه کارگری استرس های طاقت فرسا است، چرا که تعداد زیادی از کارگران به دلیل کاهش اضافه کارها در مجموعه‌های مختلف درآمدشان کاهش یافته است. از سوی دیگر نگران این موضوع هستند که مبادا با کرونا، مجموعه ای که در آن اشتغال دارند، تعطیل شود و آنها بیکار بمانند.