به گزارش ‌«نود اقتصادی»، بیژن زنگنه، وزیر نفت اظهار داشت: در حال حاضر در شرایط سختی قرار داریم و تحریم‌های نفتی آمریکا و شیوع کرونا به صنعت نفت و اقتصاد کشور فشار وارد کرده است. با این حال ما تلاش می‌کنیم که محصولاتی که مردم در بخش صنعت و بهداشتی نیاز دارند به صورت کامل تأمین کنیم.

وی بیان کرد: مواد اولیه این محصولات از پتروشیمی و پالایشگاه‌ها تأمین می‌شود؛ برای مثال مواد شوینده، لباس‌های ایمنی و ضد عفونی‌کننده‌ها از جمله محصولاتی هستند که وزارت نفت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ موظف می‌داند از طریق پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها مواد اولیه آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تأمین کند.

زنگنه افزود: اولویت دیگر وزارت نفت مباحث مربوط به اشتغال است، هر چند که در حال حاضر ما با کمبود منابع مالی مواجه هستیم اما سعی کرده‌ایم که اشتغال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این صنعت زنده نگه داریم.

وزیر نفت بیان کرد: الان به خاطر تحریم‌های ظالمانه آمریکا تولید نفت ما کاهش پیدا کرده است، اما ما تلاش می‌کنیم در این شرایط نیز ظرفیت تولید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بالا ببریم. ما هر زمان که بتوانیم باید با تولید بالا وارد بازار جهانی نفت شده و سهم خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از سایر کشورها بازپس می‌گیریم. قرارداد توسعه و بهره‌برداری میدان نفتی یاران نیز در راستای افزایش ظرفیت تولید کشور و احیای بازار نفت ایران منعقد شده است.