به گزارش‌«نود اقتصادی»،‌ مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین اظهار داشت: تا پایان سال ارز در بازه ۲۳ هزار تومان هم ممکن است دیده شود اما برای مدتی، معدل ارز برای سال ۹۹ اگر اتفاق خارق‌العاده‌ای نیفتد و با روندی که طی شده و براساس مشاهدات، در کانال ۲۰ و ۲۱ هزار تومان است و قاعدتا زمانی‌که معدل این عدد باشد باید منتظر ارز ۲۳ و ۲۴ هزار تومانی هم باشیم.

وی بیان کرد: همانطور که از اول سال تا حالا رقم‌های ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان هم دیده شده است. به‌نظر نمی‌آید که اتفاق عجیب و غیرقابل پیش‌بینی‌ای افتاده باشد ولی به هر حال وضعیت منابع ارزی کشور هم معلوم است که چقدر ارز داریم.

حریری افزود: در سال گذشته چیزی حدود هشت تا نه میلیارد دلار نفت فروختیم که در سال ۹۹ پیش‌بینی نمی‌شود که نصف این مقدار هم بتوانیم بفروشیم. امکان دارد از آبان شرایط تغییر کرده بدتر یا بهتر شود برای همین من راجع به امروز صحبت می‌کنم، فروش نفت کشور هم از نظر کمیت نسبت به سال گذشته کاهش یافته و هم قیمت‌ها افت کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین گفت: سال گذشته قیمت نفت در بازه ۶۰ دلار بود و امسال در بازه ۴۰ دلار است. باید این را در نظر بگیریم که امسال نصف درآمدهای نفتی سال گذشته یعنی چهار میلیارد دلار را نداریم. صادرات غیرنفتی هم با احتساب فرآورده‌ها، ‌گاز و میعانات سال گذشته ۴۴ میلیارد دلار بوده و امسال بعید است که بیشتر از ۳۰ میلیارد دلار در دسترس باشد.