به گزارش «نود اقتصادی»، نرخ دلار در بازار آزاد در مهر ۱۳۸۷ که محمود بهمنی به ریاست بانک مرکزی منصوب شد ۱۰۲۷ تومان بود و در شهریور ۱۳۹۲ که وی از ریاست بانک مرکزی کنار گذاشته شد نرخ دلار به ۳۱۷۷ تومان رسیده بود. البته در دوران بهمنی در برخی روزها قیمت دلار به ۴۰۰۰ تومان هم رسید اما کوتاه و مقطعی بود. بالاترین قیمت ماهانه دلار در دوران رئیس بانک مرکزی دولت دهم به بهمن ۱۳۹۱ مربوط است که نرخ دلار به طور متوسط حدود ۳۷۰۰ تومان شد.

 در دوره مدیریت ولی‌الله سیف دلار از ۳۱۷۷ تومان در شهریور ۱۳۹۲ به حدود ۸۰۰۰ تومان در اوایل مردادماه ۱۳۹۷ رسید. مهم‌ترین واقعه در دوران وی، تصویب دلار ۴۲۰۰ تومانی در فروردین ۱۳۹۷ بود که البته سیف می‌گوید با این مصوبه مخالف بوده است. به هر حال سیف قربانی گران شدن دلار در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ شد و زمانی که از این سمت کنار گذاشته شد دلار هنوز چهار رقمی نشده بود.

 بازار ارز پرنوسان‌ترین دوران خود را در دو سال اخیر دیده که هم‌زمان با ریاست عبدالناصر همتی بر بانک مرکزی بوده است. گفتنی است هم‌زمان با انتصاب همتی به ریاست بانک مرکزی در اوایل مرداد ۱۳۹۷ قیمت هر دلار در بازار آزاد کمتر از ۱۰ هزار تومان بود. بالاترین قیمت ماهانه دلار در دوران همتی به خرداد امسال مربوط است که نرخ دلار به بالای ۱۷۰۰۰ تومان رسید.