به گزارش‌«نود اقتصادی»، علیرضا محمودی، رئیس هیات‌مدیره شرکت رجاء اظهار داشت: افزایش قیمت بلیت قطار ربطی به کرونا ندارد و هرسال با افزایش هزینه‌های ناشی از تورم و رشد هزینه‌های نگهداری و تعمیرات قطعات، بهای بلیت تغییر می‌کند.

وی بیان کرد: این در حالی است که شیوع ویروس کرونا مشکلاتی از جمله کاهش شدید تقاضا، افزایش هزینه‌های بهداشتی و ضدعفونی کردن واگن‌ها، کاهش ظرفیت مسافرگیری را به دلیل رعایت فاصله اجتماعی به ۶۴ درصد ظرفیت واقعی در پی داشته که با تحمیل هزینه‌های ناشی از افزایش مجدد نرخ ارز شرایط را به‌طور مضاعف سخت کرده است.

رئیس هیات‌مدیره شرکت رجاء افزود: اکنون شرکت‌ها برای جذب مشتری، تخفیف‌های قابل ملاحظه‌ای را در نظر می‌گیرند و رقابت بین شرکت‌های خدمات‌دهنده وجود دارد.

محمودی بیان گفت: درآمد از دست رفته این شرکت به‌علت کرونا تاکنون از ۲۰۰ میلیارد تومان فراتر رفته است. همان‌گونه که کشورهای دیگر از بخش مسافربری ریلی خودشان حتی در زمان عادی نیز حمایت مالی می‌کنند، ما هم نیازمند کمک مستقیم مالی از سوی دولت به ‌صورت یارانه هستیم، اما تاکنون این اتفاق در هیچ برهه‌ای در کشور ما نیفتاده است یا حداقل من اطلاع ندارم.