به گزارش «نود اقتصادی»، داریوش محمدی، اواخر اسفندماه سال گذشته، عرصه مدیریت در بیمه میهن را برای پیوستن به شرکت بیمه ایران معین خالی کرد.

از آن زمان تا اکنون و با وجود برگزاری چندین جلسه در هیات مدیره، هنوز تکلیف تعیین سرپرست و یا مدیرعامل برای این شرکت روشن نشده است.

گفته می شود که به تازگی عبداله رحیم لوی بنیس، عضو پیشین هیات مدیره بیمه میهن، دوباره به ترکیب هیات مدیره این شرکت بیمه ای  اضافه شده ،هر چند که در سایت رسمی شرکت بیمه میهن، تنها از ابراهیم حمیدی، هادی درفشی و علی محمد خانی به عنوان اعضای رسمی هیات مدیره این شرکت بیمه ای یاد شده است.

عدم تعیین مدیرعامل و حتی سرپرست برای یک شرکت بیمه ای در فاصله دو ماه را باید در نوع خود یک پدیده تازه درصنعت بیمه به شمار آورد.

صنعتی که در آن نهاد ناظر، یعنی بیمه مرکزی هم گویا به یک تماشاچی تبدیل شده و نسبت به تعیین یک سرپرست در این شرایط شرکت، از ابزارهای قانونی خوداستفاده چندانی نمی کند.

برکنار ازاین امر،‌ بیمه میهن را باید یکی از حاشیه‌دار ترین شرکت های بیمه ای دو سه سال اخیر صنعت بیمه به شمار آورد.

شرکتی که جابجایی زود هنگام مدیران عامل و افزایش زیان انباشته در سالهای اخیر، به افزایش حواشی پیرامون آن دامن زده است.

زیان انباشته شرکت بیمه میهن، تا پایان آذرماه سال گذشته حدود(۶۷۵,۰۶۵)میلیون ریال بوده و هنوز گزارش جدیدی منتشر نشده که مشخص شود که آیا زیان انباشته آن باز هم روند افزایشی داشته یا کاهشی؟

در حال حاضر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با 19.9 درصد، سرمایه گذاری سپهر با 18 درصد، سرمایه گذاری صبا تامین با 18 درصد، معصومه حاجی محمدی با 16 درصد و تعاونی مصرف کارکنان بنیاد مسکن با 14 درصد، عمده ترین سهامداران این شرکت بیمه ای راتشکیل می دهند.