به گزارش «نود اقتصادی»، عباس قبادی، دبیر ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: به درخواست ستاد تنظیم بازار و با هدف حمایت از مرغداران کشور، مقرر شده است وزارت جهاد کشاورزی عوارض صادرات مرغ را که پیش از این به ازای هر کیلو ۵ هزار تومان بود، به ۱۵۰۰ تومان کاهش دهد.

وی با بیان اینکه در موضوع صادرات مرغ به دنبال درآمد ارزی هستیم گفت: مرغداری‌ها، صنایعی بسیار آسیب پذیری هستند پس انتظار داریم وزارت جهاد کشاورزی برای کوتاه مدت با کاهش عوارض صادرات مرغ و رسیدن آن به حدود ۱۵۰۰ تومان موافقت کند.

دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن رستوران‌ها و برگزار نشدن مراسم‌های مختلف نظیر مجالس عروسی و مراسم ختم، مصرف مرغ در کشور به پایین‌ترین سطح رسیده و این مسئله باعث کاهش قیمت این محصول در بازارشده است.

قبادی ادامه داد: لذا به منظور حمایت از مرغداری‌ها و کاهش ضرر وزیان آن‌ها مقرر شده است تا علاوه بر تسهیل صادرات این محصول، شرکت پشتیبانی امور دام کشور نیز به جمع آوری و خرید گوشت مرغ مازاد در بازار اقدام کند.

دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه در شرایط فعلی، مرغ با قیمت حداقلی در بازار عرضه می‌شود گفت:برای حفظ ثبات قیمت در بازار و جلوگیری از ضرر و زیان مرغداران در تلاشیم نهاد‌های دامی را با قیمت مناسب تری در اختیار مرغداران قرار دهیم وهمچنین موضوع کمک‌های دولت به این تولیدکنندگان نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه تا پایان ماه مبارک رمضان هیچ افزایش قیمتی در کالا‌های اساسی نخواهیم داشت گفت: تامین کالا‌های اساسی در ماه مبارک رمضان و با توجه به افزایش تقاضا با شدت بیشتری انجام خواهد شد و هیچ افزایش قیمتی در کالا‌های اساسی نخواهیم داشت.