"معصوم ضمیری" در گفتگو با نود اقتصادی، اذعان داشت که دبیرکل فعلی سندیکای بیمه گران ایران،به دنبال همکاری جمعی بوده و مدافع حقوق همه اعضای این سندیکا است.

به گفته وی، باشناختی که از کریمی، دبیرکل فعلی سندیکای بیمه گران ایران دارد، کریمی هرگز تحت تاثیرافرادی که در رای آوری او نقش موثری داشته اند، قرار نمی گیرد.

ضمیری تصریح کرد: اگر افرادی هم که در برنده شدن کریمی تاثیرگذار بوده اند و در حال حاضر از دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران انتظار ویژه ای دارند،انتظار غلطی است که باید اصلاح شود.

وی، در مورد حساب کشی از عملکرد دبیران کل سندیکای بیمه گران ایران، با انتقاد از اینکه درکشور حس حساب کشی وجود ندارد، گفت که با وجود انتخاب یک دبیرکل می توان هر سه ماه یکبار عملکرد او را مورد بررسی قرار داد و اگر کاستی ها زیاد بود دبیرکل رامی توان برکنارهم  کرد.

مدیر عامل شرکت بیمه پاسارگاد، تایید کرد که درسایر کشورهای دنیا ساختار بیمه مرکزی همچون مدل آن درداخل کشور وجود ندارد و افزود که در سایر کشورهای دنیا درمدل نظارت تغییراتی حاصل شده که لازم است آن تغییرات درکشور ما هم پیاده سازی شود.

به گفته وی، درشرایط فعلی باید نظارت های تعرفه ای وکنترل مورد به مورد در صنعت بیمه به کنترل های مالی تبدیل شوند هرچند که در مورد زمان اجرای این تغییرات، همچنان اختلاف نظر وجود دارد.

ضمیری، درعین حال تاکید کرد: مادامی که فعالیت بخش خصوصی در صنعت خوب جا نیفتاده و مدیران شرکتهای بیمه ای خصوصی به بلوغ لازم نرسیده اند، مدل کنونی نهاد ناظر برای صنعت بیمه لازم‌تر است.

مدیر عامل شرکت بیمه پاسارگاد، یادآورشد که بعد از اجرایی شدن این تغییرات در مورد شرکت های بخش خصوصی، به تدریج  می توان نقش نهاد ناظر را کاهش داد و سبک جدید نظارت مالی را جایگزین آن کرد.

وی، تاکید کرد که درشرایط گذارکنونی صنعت بیمه از سیستم دولتی به سیستم مقبول خصوصی باید بیمه مرکزی کمربند های نظارتی را محکم ترکند زیرا درصورت عدم حمایت از شرکت های کوچکتر، آنها متضرر خواهند شد.

ضمیری، نهاد ناظر را به مبصری قابل توصیف کرد که درمسیر نرخ شکنی و دامپینگ در صنعت بیمه می تواند نقش آفرین بوده و مانع از نرخ شکنی بین برخی  شرکت های بزرگتر و یا کوچکتر باشد.

وی، اذعان داشت که نباید در صنعت بیمه شرکتها با بغض به یکدیگر نگاه کنند زیرا برخی اتفاقات مدیریتی که در صنعت بیمه رخ می دهد درشان صنعت بیمه نیست.

مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد، تحمل سلایق مختلف درصنعت بیمه را یک امر بدیهی دانست و افزود که نبایددر الگو گرفتن از شرکت های بیمه ای که راه موفقی را پیموده اند ایراد گرفت.

وی، ادامه داد: شرکت هایی که به تجربه شرکت های موفق نیازدارند باید بدون رو دریابستی وارد این چرخه شوند و از تجربه آنها استفاده کنند و در مقابل اگر شرکتی تجربیات موفقی دارد را نباید با حسادت و کج سلیقگی با آن برخورد کرد.

ضمیری، تصریح کرد که فرضیه رهبر-پیرویک فرضیه درست بوده که باید اجازه داد درجریان آن، شرکتی که تا دیروز پیرو بوده تبدیل به یک رهبر در بیمه شود و اگر صنعت به دنبال رهبر سنتی باشد راه به جایی نخواهد برد.

مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد پیرامون نقش شرکت متبوع خود در زمینه بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری گفت که این شرکت نه رهبر این بازار بوده و نه پیرو هر چند که برخی معتقدند که بیمه پاسارگاد در زمینه بیمه نامه عمر رهبر بازار بوده اما در واقع رهبر نیست و نباید آن رابیش از اندازه بزرگ کرد.

به گفته وی، بیمه پاسارگاد در زمینه فروش بیمه نامه عمر یک الگوی مستقل دارد و کاملا طبق الگوی محلی عمل کرده و به هیچ عنوان از یک الگوی خارجی تبعیت نکرده است.

ضمیری، تصریح کرد که بازار بیمه عمر در کشور به قدری بزرگ بوده که برای  همه شرکت ها فضای فعالیت وجود دارد هر چند که شرکت بیمه پاسارگاد برای رسیدن به جایگاه کنونی خود  10 سال زحمت کشیده و شرکتی که می خواهد از امروز وارد بازار بیمه عمر شود باید حوصله ده ساله داشته باشد.

وی، در مورد قائم به فرد بودن روند رشد بیمه پاسارگاد هم گفت که اگر باور برخی بر این است که با حضور یک فرد در شرکت بیمه پاسارگاد به جایگاه فعلی رسیده نمی توان باور کرد که مدیریت این شرکت هم به  این نقطعه ضعف پی نبرده باشد بنابراین اجرایی کردن آیین نامه حاکمیت شرکتی و هیات عامل، باعث شده تا  نقش فردی در پاسارگاد کاهش یابد.