به گزارش «نود اقتصادی»، از حدود یک ماه پیش، موج جدید رشد قیمت در بازار خودرو آغاز و اگرچه در مقاطعی متوقف یا کند شد، با این حال در مجموع رکوردهایی جدید در بازار به ثبت رسید.

گفته می‌شود روند عرضه محصول از سوی خودروسازان نیز همچنان نسبتا ضعیف است و واکنش ضدکرونایی مشتریان نیز به نوعی تبدیل به توفیق اجباری برای شرکت‌های خودروساز شده است. در حال‌حاضر هیچ خبری مبنی بر تعطیلی موقت خطوط تولید خودروسازان و قطعه‌سازان در راستای پیشگیری از ابتلای کارکنان آنها به کرونا منتشر نشده و ظاهرا تولید نیز روندی عادی دارد.

از آنجا که خودروسازان کلی تعهدات معوق داشته و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز اصرار به رشد تولید دارد، بعید به نظر می‌رسد اقدامی در راستای تعطیلی موقت خطوط تولید خودروسازان و قطعه‌سازان (در راستای کاهش شیوع کرونا) انجام شود. این در حالی است که پس از شیوع ویروس کرونا در چین، بسیاری از خطوط تولید خودروسازان و قطعه‌سازان با تعطیلی موقت مواجه شد. این ویروس همچنین ضرر بزرگی به معاملات در بازار خودروی چین زد و فروش را با رکود کم‌سابقه‌ای مواجه کرد، زیرا بسیاری از شهروندان چینی ترجیح می‌دهند فعلا از منازل خود خارج نشوند.