به گزارش‌«نود اقتصادی»، مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: پس از انتشار ویروس کرونا ارتباط برقرار کردن با چین برای خرید و فروش کالا به مشکل بر خورد چرا که تا قبل از این برخی قطعات را از چین وارد می‌کردیم و اکنون نمی‌توانیم مواد را تامین کنیم.

او بیان کرد: اکنون نه‌تنها راه هوایی بلکه راه‌های زمینی برای خرید کالا از چین امکان‌پذیر نیست. اگر این‌گونه پیش برویم در تامین قطعات خودروها با مشکلات جدی برخورد خواهیم کرد.

بیگلو تشریح کرد: پس از تحریم‌ها دیگر نمی‌توانستیم از کشورهای دیگر قطعات را تامین کنیم و تنها می‌توانستیم برای تکمیل کردن خودروهای ناقص به سراغ چین برویم. هم‌اکنون تنها برای تکمیل کردن خودروهای ناقص از موجودی انبار‌ها استفاده می‌کنیم و این موجودی تنها تا عید جوابگوست و بعد از عید به‌طور قطع به مشکل بر خواهیم خورد.

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران افزود: مشکلی که وجود دارد هیچ راهکاری برای تامین قطعات بعد از شب عید نداریم. اکنون هیچ موادی از این کشور وارد کشور نمی‌شود. او افزود: این نکته قابل ذکر است که درست است که تحریم‌ها باعث شد در بسیاری از موارد پیشرفت چشمگیری داشته باشیم اما در مواردی مانند بالا که ذکر شد باعث مشکلاتی هم شده است.

دبیر انجمن قطعه‌سازان بیان کرد: از خدا می‌خواهیم که تحریم‌ها ادامه داشته باشد، زیرا این موضوع به تقویت تولید داخل کمک کرده است. برخی شرکت‌های قطعه‌ساز با تعدیل نیروی کار روبرو بودند که امروز بخشی از آنها به کار برگشته‌اند و مشغول به کار شده‌اند.

بیگلو درباره افزایش قیمت خودرو، گفت: جامعه ظرفیت افزایش قیمت خودرو در امسال را ندارد، قیمت مواد اولیه عقلانی نیست و باید با قیمت تمام شده این مواد به ما داده شود تا هزینه‌های تولید منطقی شود. هر زمان قیمت خودرو افزایش یافته، نارضایتی مردم از کیفیت بیشتر شده است.