به گزارش‌«نود اقتصادی»،‌ سعید محمد،‌ فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء اظهار داشت: دشمن با سنگ اندازی و ایجاد نا امیدی به دنبال آن است که با فشار به معیشت مردم سد راه فعالیت‌های اقتصادی شود و این مسیر را به چالش بکشاند.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء ادامه داد: مقام معظم رهبری اعلام کرده بود که باید در آینده مقاوم سازی در اقتصاد کشور را ایجاد کنیم و با اقتصاد مقاومتی بتوانیم از تحریم‌ها سربلند بیرون بیاییم و تنها راه نجات کشور آن است که در این مسیر قوی باشیم و اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم.

محمد تأکید کرد: مقام معظم رهبری شعار سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ را محوریت تولید و ایجاد رونق در این حوزه قرار داده بود و عصاره تمامی شعار‌های ایشان در سال ۹۸ بود که این سال را سال رونق تولید مطرح کرد.

او با اشاره به اینکه مخاطب شعار تولید همه آحاد کشور، دولت، مجلس، فعالان اقتصادی و در نهایت مردم هستند گفت: برای تحقق این شعار همه باید دست به دست هم دهیم تا تأثیر آن را بر رونق تولید و ایجاد تحول در تمامی بخش‌های مختلف اقتصادی ببینیم.

او با اشاره به اینکه آثار توجه به رونق تولید، کاهش نرخ تورم، افزایش بودجه، بالا رفتن ارزش پول ملی و سایر اثرات مهم در اقتصاد کشور را خواهد داشت گفت: اقدامات زیادی در سال ۹۸ از سوی بخش‌های مختلف در حوزه رونق تولید انجام شده، اما باید توجه کنیم که بخش‌های مختلف نباید به صورت جزیره‌ای عمل کنیم.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء ادامه داد: جزیره‌ای عمل کردن بخش‌های مختلف باعث می‌شود که اثرات بدی بر اقتصاد کشور ایجاد شود و نباید در این حوزه دستگاه‌ها به صورت فرابخشی عمل کنند.

محمد با اشاره به اینکه امروز در وضعیت جنگ اقتصادی هستیم گفت: فرماندهی برای هدایت همه ارگان‌ها به یک سمت نیاز است و ما در این حوزه باید ساختار بودجه کشور را اصلاح کنیم و قطع بودجه به فروش نفت را در دستور کار خود قرار دهیم.

او اظهار کرد: برای قطع بودجه به فروش نفت نیاز است که تمامی بخش‌ها به حوزه دریافت مالیات توجه کنند و دولت مالیات ستانی را در دستور کار خود قرار دهد و هدایت تمامی دارایی‌های غیرمولد به سمت تولید و نقدینگی‌های سرگردان به سمت تولید را باید در دستور کار خود قرار دهند.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء افزود: امروز تعداد زیادی از فعالان اقتصادی حضور دارند که حرف اصلی آن‌ها ارتقاء امنیت سرمایه‌گذاری برای تولید و امنیت در قالب این موضوع تحقق می‌یابد که تمامی حوزه‌ها و بخش‌های اقتصادی را با ایجاد جاذبه و حذف سوداگری در بازار‌های موازی بتوانیم به مرحله اجرایی برسانیم.

محمد اظهار کرد: اطمینان بخشی به تولیدکنندگان و ایجاد جاذبه بین بخش‌های رقابتی و حذف سوداگران می‌تواند در این حوزه اثربخش باشد.

او گفت: سوداگران در بازار‌های مختلف پول‌های زیادی به جیب می‌زنند که باعث می‌شود منابع مالی به سمت بخش تولید هدایت شود.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: یکی فعالیت‌های بخش اقتصادی در قسمت تولید آن است که با مالیات ستانی از بخش‌ها هزینه‌هایشان را افزایش دهیم.

محمد گفت: اعطای مسئولیت به بخش‌های تولید و احیا شدن برای کمک و خروج از بنگاه‌داری می‌تواند مؤثر باشد و باید منابع این بنگاه‌ها را در اختیار بخش تولید قرار دهیم و با مقررات زدایی بتوانیم جزیره‌ای عمل کردن این حوزه‌ها را حذف کنیم.

او بیان کرد: درخواست ایجاد مکانیزم تهاتر برای عبور از شرایط تحریم هستیم و درخواست فعال سازی استفاده از رمز ارز‌ها را داریم و می‌خواهیم پیمان‌های پولی دو یا چند جانبه را راه بیاندازیم.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: در بخش‌های فنی، مهندسی توسعه زیرساخت‌ها در کشور اقدامات مؤثری انجام داده‌ایم و رونق تولید در بخش‌های فنی و مهندسی را ایجاد کرده‌ایم و این موضوع را در شعار‌های خود قرار داده‌ایم.

محمد با اشاره به اینکه ۵ هزار شرکت خصوصی به صورت زنجیره‌وار در این حوزه فعالیت می‌کنند گفت: این نمایشگاه در راستای ایجاد اشتغال و ایجاد رونق تولید برگزار شده است.

او توضیح داد: از ۲ هزار و ۵۰۰ شرکتی که در این حوزه حضور دارند ۵۰۰ شرکت را دعوت کرده‌ایم و قرارگاه خاتم الانبیاء سعی دارد با تسهیل در حوزه تولید بتواند در کنار بخش خصوصی فعالیت‌های اجرایی را انجام دهد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء نه تنها رقیب بخش خصوصی نیست بلکه در این نمایشگاه سعی داریم در کنار بخش خصوصی و در قالب بخش‌های حمایتی بتوانیم در حوزه تولید رونق ایجاد کنیم.

محمد افزود: قرارگاه خاتم الانبیاء نخ تسبیحی است که بخش خصوصی را در کنار هم قرار داده و به عنوان چتر حمایتی بر روی بخش خصوصی حضور دارد.

او گفت: در این نمایشگاه ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه‌های معدن، ICT، در حوزه مترو و ریل گذاری حضور دارند.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: امروز سفارش بزرگی را به شرکت ذوب آهن اصفهان داده‌ایم و همچنین توانسته‌ایم ۷۰ درصد تجهیزات پالایشگاهی ستاره خلیج فارس را تأمین و بومی سازی کنیم که با انجام این اقدامات حدود ۷ میلیارد دلار از خروج ارز در کشور جلوگیری کرده‌ایم و این صرفه‌جویی بسیار بزرگی برای کشور به شمار می‌رود.

محمد گفت: امیدواریم بتوانیم موانع تولید را برطرف کنیم و در حوزه اقتصادی هم بتوانیم اقدامات گسترده‌ای را انجام دهیم.