به گزارش «نود اقتصادی»، فاطمه مقیمی، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: سامانه ای که اخیرا قوه قضاییه در راستای اعلام اسامی مفسدان اقتصادی رونمایی کرده کاری در راستای شفافیت است و باید از اینگونه اقدامات که منجر به کنار رفتن غبارها می شود، تقدیر کرد.

وی با بیان این که این سامانه در بین فعالان اقتصادی جایگاه بالایی دارد، افزود: بیش از نام افراد در سامانه، روشی که استفاده می شود اهمیت دارد و نباید روش ها با محدودیت اعلام شود.

مقیمی به فعالیت برخی افراد بدون شناسنامه کاری اشاره کرد و ادامه داد: افرادی که شناسنامه کاری دارند بیش از کسانی که فاقد این مجوزند در معرض خطر هستند و باید این خطر از سر فعالان دارای مجوز برداشته شود. برخی افراد  بدون مجوز و شناسنامه کاری معاملاتی انجام می دهند که بیش از فعالیت فعالان اقتصادی است اما رصد نمی شوند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: تخلفاتی که در بخش مالی کشور دیده می شود بیشتر از سمت فعالانی است که دارای مجوز کاری نیستند و از قوه قضاییه می خواهیم که روی این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشد.

وی گفت: کسی که گردش مالی زیادی دارد فاسد نیست و اگر مدارکی علیه اوست باید ابتدا مورد بررسی قرار بگیرد و بعد پرونده تشکیل شود. فعال اقتصادی که درآمد خود را از راه حلال کسب کرده، منجر به توسعه و رشد اقتصادی کشور شده و به جای این که گردش مالی بالای او بخواهد تاثیر منفی داشته باشد در مسیر مثبت قرار گرفته، باید از او تقدیر شود.

مقیمی در مورد عملکرد رئیس قوه قضائیه هم گفت: از زمانی که آقای رئیسی رییس قوه قضاییه شدند بسیاری از سوءتفاهمات و مشکلات اقتصادی کشور رفع شده است.