به گزارش «نود اقتصادی» ، فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو، اظهار داشت: ۵۰ قطعه با فناوری بالا (هایتک) وارداتی در این خودروسازی داخلی‌سازی شده و با توجه به تمرکزی که بر این فضا شکل گرفته، به زودی روند روبه رشد داخلی‌سازی قطعات خودرو آشکار‌تر می‌شود.

او افزود: اقدامات انجام شده نشان می‌دهد که ۶ قطعه که در میز اول تعمیق ساخت داخل صنعت خودرو هدف‌گذاری شده بود، اکنون به تولید انبوه رسیده و در خط تولید مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

مقیمی تصریح کرد: پتانسیل‌های داخلی، توان تولید داخلی کشور را بالا بوده و مهندسان ایرانی که سربازان جنگ اقتصادی کشور هستند، این توانمندی را دارند و ما این باور را داریم که می‌توانند. به زودی مردم نیز از مجموعه اقداماتی که در حوزه داخلی‌سازی صنعت خودرو دنبال می‌شود آگاه و از آن بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اضافه کرد: درحال حاضر هشت قطعه از قطعات مهم خودرویی توسط مجموع وزارت دفاع داخلی‌سازی شده و در اختیار ایران خودرو قرار گرفته است به طوری از ورود قطعات بی‌کیفیت به خطوط تولید حتی اگر منجربه توقف خط شود، جلوگیری خواهیم کرد، عامل این موضوع نیز باید هزینه آن را بپردازد.

او در ادامه با اشاره به مجموع بدهکاری شرکت ایرانخودرو اضافه کرد: در موضوع تسویه مطالبات قطعه سازان، با تمهیداتی، هزار میلیارد تومان از تسویه ۱۲۰ روزه به قطعه سازان کاهش یافته است.

مقیمی بیان کرد: ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار تمام و کمال به شبکه تامین تزریق خواهد شد و یک ریال هم صرف امور داخلی ایران‌خودرو نخواهد شد.

او با بیان اینکه مجموع بدهی گروه صنعتی ایران خودرو ۹ هزار میلیارد تومان است گفت: بنا داریم تا پایان سال آینده این بدهی را به صفر برسانیم ضمن اینکه بازه‌های تسویه با قطعه سازان به تدریج از ۱۲۰ روز به ۶۰ روز و کمتر کاهش خواهد یافت.